صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و چهار - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

اعتراف همتی به موفقیت دولت رئیسی
طبق آماری که رئیس کل بانک مرکزی دولت قبل منتشر کرده در سال ۱۳۹۹ درآمد نفتی کشور بشدت سقوط کرده است. این در حالی است که در همان سال، وزیر نفت وقت در مصاحبه‌های مختلف مدعی بود که صادرات نفت کشور رکورد تاریخی زده است! به گزارش ایرانا، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی دولت روحانی اخیراً با انتشار نموداری به ۴ برابر شدن درآمد ارزی وصولی از صادرات نفت در دولت سیزدهم اعتراف کرد. بر اساس آماری که همتی منتشر کرده، در سال ۱۳۹۸ درآمد صادرات نفت و گاز ایران ۱۲.۶ میلیارد دلار و در سال ۱۳۹۹ حدود ۷.۵ میلیارد دلار بوده که در سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت رئیسی به ۲۲ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۱ به ۲۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.طبق آمار منتشرشده از سوی همتی، درآمد صادرات نفت و گاز ایران در دولت رئیسی نسبت به ۲ سال پایانی دولت روحانی تقریباً ۳ تا ۴ برابر شده است. همتی این آمار را با طعم انتقادی منتشر کرده که به نظر می‌رسد انتقاد همتی به طور غیرمستقیم به بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی باشد که با لو دادن شبکه دور زدن تحریم و بی‌توجهی به بازارسازی نفت، فروش نفت ایران را در مقطعی به صفر رساند وگرنه اینکه دولت رئیسی توانسته با دور زدن تحریم‌ها نفت بیشتری بفروشد که جای ایرادی ندارد و هیچ وطن‌پرستی پیدا نمی‌شود که از افزایش درآمدهای نفتی کشور با دور زدن تحریم‌ها عصبانی شود. طبق آماری که همتی منتشر کرده در سال ۱۳۹۹ درآمد نفتی کشور بشدت سقوط کرده است.

 

امضای تفاهمنامه مشترک بیمه‌ای بین ایران و سوریه
مدیرکل امور بیمه‌ای بیمه مرکزی گفت: تفاهمنامه مشترک بیمه‌ای بین ایران و سوریه امضا ‌شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مصطفی رئوفی با اشاره به 15 سند همکاری میان تهران و دمشق گفت: یکی از بندهای مهمی که به توافق رؤسای جمهور دو کشور رسید تأسیس بانک و بیمه مشترک بود که در گام اول این توافق بیمه‌ای بین دو شرکت بزرگ بیمه‌ای از ایران و سوریه است ولی ممکن است شرکت‌های بیمه‌ای دیگری از کشورمان در این کنسرسیوم بیمه‌ای شرکت کنند. رئوفی با بیان اینکه در این توافقنامه مذاکراتی که داشتیم درخصوص انتقال تکنولوژی بیمه و بحث آموزش بود که در آینده اجرایی خواهد شد، گفت: شرکت بیمه عمومی است و تمامی انواع بیمه‌نامه‌ها از قبیل باربری، مسافری، آتش‌سوزی، زلزله و سیل که امکان صدور در کشور سوریه دارد را مورد پذیرش قرار می‌دهد. به گفته رئوفی، با تأکید آقای رئیسی بحث تکافل که در ایران به‌تازگی راه‌اندازی شده است در سوریه نیز راه‌اندازی می‌شود و همین‌طور بیمه‌های اتکایی هم در برنامه کاری این شرکت بیمه مشترک قرار داده شده است.

 

نظارت پیامکی بر بازار مرغ
وزارت جهادکشاورزی سامانه پیامکی برای اعلام فروشندگان مرغ بیشتر از قیمت مصوب را راه‌اندازی کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، این سامانه ایجاد شده تا هموطنان بتوانند فروش مرغ بیشتر از قیمت مصوب هر کیلوگرم 73 هزار تومان را به صورت پیامکی اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود. هموطنان می‌توانند موارد را به سامانه پیامکی 30008136 اعلام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی