صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

خبرسازی درباره خوانندگان موسیقی

معتمدی: ممنوع الکار شدن هنرمندان موسیقی کذب و شایعه است یگانه: صحت ندارد

درحالی‌که این روزها کنسرت‌ها برقرار و فضای موسیقی کشور آرامش خوبی را سپری می‌کند گویی عده‌ای دوست ندارند این فضا ادامه‌دار باشد. درحالی‌که برگزاری کنسرت‌های ماه رمضان باعث شد فعالیت هنرمندان ادامه‌دار باشد، بعد از ماه مبارک نیز این کنسرت‌ها ادامه پیدا کرد. با این حال برخی افراد سعی دارند با خبرسازی این آرامش را دچار اختلال کنند که نمونه آن را در خبرسازی روز گذشته پیرامون ممنوع الکاری برخی خوانندگان داشت که واکنش محسن یگانه و محمدمعتمدی را نیز به دنبال داشت.
در پی اعلام خبر ممنوع‌الکار شدن تعدادی از خوانندگان موسیقی کشورمان محمد معتمدی در صفحه شخصی‌اش این مسأله را تکذیب و آن را مرتبط با شخصی دانست که «فقط یک اینفلوئنسر و کارچاق کن فضای مجازی است.»
وی در این‌باره نوشت: خبر ممنوع‌الکار شدن تعدادی از هنرمندان موسیقی ایران در فضای مجازی کذب و شایعه است. این‌گونه شایعه‌سازی‌ها موجب بدتر شدن اوضاع نابسامان موسیقی کشور می‌شود. این اخبار زرد در فضای موسیقی از سوی شخصی منتشر می‌شود که خود را خبرنگار معرفی کرده ولی در هیچ‌کدام از خبرگزاری‌های رسمی کشور هیچ سمتی ندارد و فقط یک اینفلوئنسر و کارچاق کن فضای مجازی است.
مدیر برنامه‌های محسن یگانه هم در گفت‌و‌گو با رکنا درخصوص صحت یا عدم صحت انتشار این خبر گفت: خبر ممنوع‌الکاری از هیچ جای رسمی‌ای به ما اعلام نشده است و تا زمانی که به‌صورت رسمی به ما ابلاغ نکنند این خبر صحت نخواهد داشت.
خبرگزاری فارس همچنین در واکنش به این خبر با اشاره به خبرسازی‌های صورت گرفته نوشت: «معتمدی در این پیام برای اولین‌بار آشکارا پرده از فعالیت‌های برخی اینفلوئنسر و کارچاق‌کن‌های حوزه موسیقی برمی‌دارد. نفراتی که از یک‌سو کنسرت‌های داخلی را در قبضه خود درآورده‌اند و از سوی دیگر فعالیت‌های معاندانه‌شان بر کسی پوشیده نیست. همچنانی که در دوران کوتاه اغتشاشات بطور تمام‌وقت و تمام و کمال در خدمت رسانه‌های معاند قرار گرفته بودند. لازم به ذکر است که هر روزه اخباری درباره بده‌بستان‌ها و کارچاق‌کنی اجرای کنسرت در تالارهای بزرگ موسیقی کشور، توسط خبرنگار مورد نظر معتمدی به گوش می‌رسد، در واقع این شخص از یک‌سو در فضای مجازی علیه نظام فعالیت می‌کند و از سوی دیگر همزمان به عنوان مدیر رسانه‌ای برخی از چهره‌های جوان هنر انقلاب فعالیت دارد. نفوذ این خبرنگار در سطحی است که به واسطه دوستانش در خبرگزاری‌های رسمی کشور در جلسه آشنایی با مدیر جدید بنیاد رودکی با اهالی رسانه نیز حاضر بوده، مادامی که همزمان با شبکه‌های معاندی چون «بی‌بی‌سی فارسی» و «من و تو» به صورت مکرر همکاری می‌کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی