صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و یک - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

رئیس جمهور یک قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجرای اصل 123 قانون اساسی قانون سند الحاقی (پروتکل) تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد. این قانون در جلسه دوازدهم اردیبهشت 1402  درمجلس تصویب و در تاریخ 20 اردیبهشت 1402 به تأیید شورای نگهبان رسیده بود.

 

تسلیت رئیس مجلس
 برای شهادت مرزبانان هنگ سراوان
رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه‌ مرزبانان در هنگ مرزی سراوان، گفت: سکوت خائنان و وطن‌فروشان از شهادت جوانان شجاع مملکت در حوادث تروریستی از چشم مردم ایران دور نخواهد ماند. محمدباقر قالیباف با بیان اینکه فریاد نااهلان در زمان  مجازات  قاتلان و تروریست‌ها بلند است، اما هنگام شهادت جوانان رعنای این مرز و بوم سکوت می‌کنند، گفت: هر کسی که به وطن خود پشت کند و با دشمنان ایران یکدل و یکصدا شود چنان سیلی محکمی از مردم ایران خواهد خورد که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

 

اصرار اتحادیه اروپا بر مواضع خصمانه علیه ایران
شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا دیروز در تداوم مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد. این شورا همچنین پنج شخصیت ایرانی را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است. سلمان آدینه‌وند فرمانده یگان امداد تهران بزرگ، سیدمحمدامین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی، محسن نیک ورز دادستان شهرستان سیرجان، نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور از جمله این افراد هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی