صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

رزمایش مقاومت لبنان
 در جنوب این کشور

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در پایان رزمایش مقاومت در جنوب این کشور به دشمنان هشدار داد تا زمان پیروزی کامل، سلاح در دستان اعضای مقاومت خواهد ماند. به گزارش شبکه خبری المیادین، هاشم صفی‌الدین گفت: «پیام امروز ما به دشمن این است، مقاومتی که این پیروزی‌ها را با مردم خود ساخت، با وجود تلاش‌ها برای به زانو درآوردنش خسته نشده و عقب‌نشینی نکرده است. هدف ما حالا شکست صهیونیست‌ها است و همان‌طور که سیدحسن نصرالله خواسته است، آماده مقابله با هر گونه تجاوز و تثبیت معادله بازدارندگی هستیم که از لبنان و منابعش حمایت کنیم.» وی افزود: «به نتانیاهو و تیم احمق وی می‌گوییم ما به خوبی مراقب امکانات و توانایی‌هایمان بوده‌ایم و شاهد شکست نتانیاهو در برابر معادلات جدید هستیم.»

 

تمایل اوغان
 به سمت اردوغان

کمتر از یک هفته تا دور دوم انتخابات ترکیه، یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق این کشور فاش کرد، سنان اوغان، نامزد بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در دور دوم انتخابات از اردوغان حمایت خواهد کرد.
به گزارش المیادین، اوغان پیش‌تر پیش‌بینی کشیده شدن انتخابات به دور دوم را داشت که این شرایط با ناکامی دو نامزد اصلی در کسب 1+50 درصد آرا رقم خورد. در حال حاضر براساس نتایج مذاکرات اوغان با اردوغان و قلیچدار اوغلو، آرای فراکسیون آتا نقش مهمی در تعیین نتیجه انتخابات خواهد داشت.

 

گوترش خواستار اصلاح شورای امنیت شد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد، زمان اصلاح شورای امنیت و نظام مدیریت پولی برتون وودز فرا رسیده است. به گزارش رویترز، وی در سخنرانی خود در حاشیه نشست گروه 7 گفت: «اکنون زمان آن است که هم شورای امنیت و هم نظام مدیریت پولی برتون وودز با هدف تطبیق یافتن با واقعیت‌های جهان امروز اصلاح شود.» وی همچنین از سران گروه 7 خواست از تقسیم جهان به بلوک‌هایی به سبک جنگ سرد که یا با امریکا یا چین همسو هستند، خودداری کنند.

 

هشدار صنعا به امریکا و رژیم‌صهیونیستی

مقامات نظامی ارتش یمن در بیانیه‌ای به امریکا و رژیم‌صهیونیستی هشدار دادند تحرکات مشترک و مداخله‌جویانه آنها را زیر نظر دارند و این آخرین فرصت برای صلح است.
به گزارش المسیره، محمد‌ناصر العاطفی، وزیر دفاع و محمد‌عبدالکریم الغماری، رئیس ستاد ارتش یمن در این بیانیه اعلام کردند:«وحدت یمن یک دستاورد تاریخی است که تحت‌تأثیر برخی از پروژه‌های کوچک و توطئه‌ها قرار نمی‌گیرد. این وحدت و تمامیت‌ارضی یمن خط قرمز صنعا است و دشمنان به دنبال فروپاشی این وحدت هستند.»

جستجو
آرشیو تاریخی