صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

کینگ

این کتاب که در 688 صفحه نوشته شده، اولین بیوگرافی جامعی است که تاکنون درباره مارتین لوترکینگ به رشته تحریر درآمده است. نویسنده این کتاب جاناتان ایگ که زمانی برای روزنامه واشنگتن پست قلم می‌زد، توانسته گزارشی عمیق از روند مبارزات مارتین لوترکینگ ارائه داده و پرتره‌ای صمیمی از زندگی شخصی وی و تلاش‌های او برای مبارزه با خشونتی که به طور سیستماتیک علیه سیاه‌پوست‌ها وجود داشت و هنوز هم دارد، ارائه دهد و به مخاطب خود یادآوری کند که او چگونه دراین راه به پیروزی دست یافت.

 

کیفرخواست

فرانک گافنی در کتاب 216 صفحه‌ای خود، نگاهی دارد به اقدامات رونالد ریگان علیه چین و استراتژی او برای سرنگونی آخرین رژیم کمونیستیِ (به گفته امریکایی‌ها) توتالیتر در این کشور که قصد نابودی امریکا را داشت. این کتاب در واقع تلاش کرده است تا از استراتژی ریگانسکی در جهان امروز که امریکا در نقطه تقابل با چین است، حمایت و آن را ترویج کند و ستاره راهنمایی کسانی باشد که به طرزی افراطی راه تقابل با چین را در پیش گرفته اند و نماد این تلاش ها را می توان در عرصه سیاسی امروز امریکا مشاهده کرد.

 

افشاگری‌های قدرتمند

آندره دو رویته، نویسنده فرانسوی در کتاب خود که در 407 صفحه  نوشته شده، اثری را خلق کرده که باید هر فردی در آفریقای جنوبی و به عبارتی هر کسی که به دنبال نیاز جهان امروز به برق و فسادهایی که می‌تواند در پس پرده این نیاز وجود داشته باشد، بخواند. او در این کتاب دست به افشاگری‌هایی از فساد در عصر مدرن زده است.

جستجو
آرشیو تاریخی