صفحات
شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

توافق بر سر
آتش‌بس 7 روزه در سودان
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد توافق آتش‌بس سودان 48 ساعت پس از امضا اجرایی خواهد شد و می‌تواند با توافق طرفین‌درگیر، تمدید شود.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر در حالی منتشر شده است که وزارت خارجه عربستان شامگاه شنبه اعلام کرد ارتش و نیروهای واکنش سریع در جده، آتش‌بسی 7 روزه را به امضا رسانده‌اند. این توافق شامل تسهیل تحویل و توزیع کمک‌های بشردوستانه، احیای خدمات اولیه و خروج نیروها از بیمارستان‌ها و تأسیسات عمومی است.

 

فرانسوی‌ها مکرون را
به هیتلر تشبیه کردند
در پی نصب پوسترهایی در فرانسه با تصاویری که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور را به هیتلر تشبیه کرده بود، دفتر دادستان عمومی شهر اوینیون از آغاز تحقیقات برای دستگیری عاملان این خرابکاری خبر داد. به گزارش فرانس‌پرس، بر اساس اطلاعیه دادستانی، خاطیان به اتهام تحریک به شورش با دو ماه زندان و جریمه نقدی به ارزش 7500 یورو و به خاطر توهین به رئیس‌جمهور به جریمه 12 هزار یورویی محکوم خواهند شد. این اعتراضات پس از تصویب قانون جنجالی بازنشستگی توسط مکرون شدت گرفته است.

 

طرح مشترک ترکیه و قطر برای پناهجویان سوری
قطر و ترکیه آغاز مراحل توسعه شهرکی در شمال سوریه را برای پناهندگان سوری بررسی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری رسمی قطر(قنا)، صندوق توسعه قطر در نشستی مشترک با ریاست اداره اورژانس و حوادث غیرمترقبه ترکیه، اقدامات لازم برای توسعه شهرک‌ها در شمال سوریه برای پناهجویان را مورد ارزیابی قرار دادند. این شهرک شامل 5 هزار آپارتمان و امکانات عمومی از جمله مسجد، مرکز خرید، مدرسه ابتدایی و متوسطه و مرکز بهداشت است. همچنین زیرساخت‌های این شهرک‌ها شامل جاده‌ها، بوستان‌ها، شبکه برق و مخازن آب نیز در دست بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی