صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اخبار

جزئیات مالیات‌ کسبه و بازاریان
رئیس سازمان امور مالیاتی جزئیات نحوه مالیات‌ستانی از کسبه خرد، اصناف و بازاریان را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سید هادی سبحانیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: بر این باورم فرایندهای مالیات‌ستانی از کسبه خرد، اصناف‌ و بازاریان باید بسیار ساده، شفاف و عادلانه باشد. لذا رویکرد امسال استفاده حداکثری از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، یعنی پرداخت مالیات منصفانه‌ مقطوع (مبتنی بر داده‌های سیستمی) بدون الزام ایشان به‌ تسلیم اظهارنامه است.
بر اساس این گزارش، مطابق ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیان مکلف هستند که اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت‌های شغلی خـود را در یک سال مالیاتی طبق فرمت تهیه شده توسط سـازمان امـور مالیـاتی کشـور، تنظیم و تا آخر خردادماه سال بعد به اداره امور مالیاتی تسلیم و مالیات متعلـق را بـه نرخ مذکور در ماده ۱۳۱ این قانون پرداخت کنند.

 

نرخ بهره بین بانکی رکورد زد
نرخ بهره بین بانکی طبق آخرین گزارش بانک مرکزی به 23.76 درصد افزایش یافت. به گزارش فارس، نرخ بهره بین بانکی با رشد 15 صدم درصدی نسبت به هفته قبل، به 23.76درصد رسید و رکورد سه هفته قبل (23.62 درصد) را که یکی از بیشترین مقادیر طی سال‌های اخیر بود، شکست. این نرخ در هفته گذشته 23.51 درصد بوده که طبق اعلام بانک مرکزی به 23.76 درصد افزایش یافته است.

 

 روند ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودرو
با پایان یافتن مهلت ۱۰ روزه مرحله نخست از دومین طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی که اواخر هفته گذشته  به پایان رسید، پایش و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک‌ها به سامانه یکپارچه آغاز شد.
بر اساس این گزارش، از روز گذشته  تا سوم خرداد ماه بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت نام و اعمال بلک لیست‌ها (ثبت‌نام اولیه خودروسازان، نخستین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد. همچنین در مرحله دیگر، ثبت‌نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید.البته در این روند، اولویت‌بندی دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تأیید قبلی در روز هفدهم خرداد به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجا و غیره) انجام می‌شود. بر این اساس در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد.سرانجام  در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان‌بندی اعلامی انجام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی