صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبار

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از معضل حاشیه‌نشینی است
وزیر کشور گفت: شوراهای اسلامی شهرها، روستاها و شهرداران می‌توانند کارهای خیلی مهم و مؤثری برای جلب رضایت مردم انجام دهند.
احمد وحیدی در جلسه با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ استان اصفهان افزود: شوراهای اسلامی شهرها، روستاها و شهرداران می‌توانند از منظر رضایتمندی مردم، شهرها و روستاها را هرچه مناسب‌تر برای ساکنان فراهم و مهیا کنند و سیمای شهرها معرف نوع مدیریت شهری است و به سرعت توسط مردم ارزیابی می‌شود.
وزیر کشور تأکید کرد: در برخی شهرها با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه هستیم که مدیریت شهری باید نسبت به مهار، اصلاح و رفع آن به سرعت اقدام کند. شهرداری‌ها باید برای حل مشکل حاشیه‌نشینی برنامه داشته باشند و خیلی از مشکلات شهرها زمانی حل می‌شود که برای پدیده حاشیه‌نشینی آنها طرح و برنامه داشته باشیم. وی یادآور شد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از معضل حاشیه‌نشینی پیرامون شهرهاست و همه شهرداری‌ها باید برنامه‌ها و پیشنهاداتی عملیاتی برای مشکل حاشیه‌نشینی داشته باشند. توجه به روستاها باید در اولویت شوراها قرار گیرد تا شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها نباشیم.


جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)
با حضور رئیس‌جمهور پایان می‌یابد
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت، از حضور رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد خبر داد. حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده دیروز شنبه ۳۰ اردیبهشت در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت گفت:برنامه‌های دهه کرامت از روز شنبه در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با سخنرانی آیت‌الله احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی آغاز  شد و مراسم باشکوهی با حضور مراجع تقلید و دفاتر بیوت شکل  گرفت. همچنین مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.


فراخوان مشمولان خدمت سربازی
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ خرداد ۱۴۰۲ باید در محل و مراکز درج شده در برگ معرفی‌نامه مشمولان حضور یابند.
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ خرداد ۱۴۰۲ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات درج شده در آن اقدام کنند. این دسته از مشمولان باید خرداد ۱۴۰۲ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی