صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

کاهش دما و رگبار باران در هفته پیش رو

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها و همچنین خیزش گرد و خاک همراه با کاهش دما در برخی دیگر از استان‌ها خبر داد.
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در نوار غربی کشور فعال است و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال غرب، برخی نواحی غرب و جنوب غرب همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و غرب تهران می‌شود.
وی افزود: در نواحی مستعد احتمال ریزش تگرگ وجود دارد. در جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان نیز وزش باد شدید و نفوذ گرد وخاک و کاهش دید و کیفیت هوا ادامه خواهد داشت. در مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک رخ می‌دهد.
وی تصریح کرد: دوشنبه در نوار غربی کشور جوی پایدار همراه با روند افزایشی دما حاکم می‌شود. در نوار شرقی شامل کل منطقه خراسان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و بتدریج سامانه از مرزهای شرقی خارج می‌شود.
ضیاییان افزود: سه‌شنبه در برخی مناطق واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق سمنان و خراسان رضوی نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: چهارشنبه در استان‌های واقع در مرز غربی کشور و برخی نقاط واقع در شمال غرب، ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی وزش باد و خیزش گرد وخاک انتظار می‌رود.
جستجو
آرشیو تاریخی