خبر و مصاحبه

سوم مشترک سهم مس وسپاهان نوین
تیم‌های صنعت مس کرمان و سپاهان نوین اصفهان با لغو بازی رده‌بندی به سومی مشترک لیگ برتر هندبال رسیدند. دو تیم صنعت مس کرمان و سپاهان نوین قرار بود برای سومی لیگ با هم رقابت کنند، اما با توافق دو تیم و موافقت فدراسیون دیدار رده‌بندی لیگ برتر هندبال مردان لغو و دو تیم به‌طور مشترک عنوان سومی فصل 02ـ1401 سی‌وپنجمین دوره لیگ برتر هندبال مردان را به دست آوردند. بازی فینال هم فردا و چهارشنبه بین تیم‌های فولاد سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی درسالن فدراسیون برگزار می‌شود.

 

صفرزاده بهترین ایرانی تور ترکیه
سعید صفرزاده در پایان تور دوچرخه‌سواری ساکاریا ترکیه با مقام بیست و پنجمی، بهترین رکابزن ایرانی شد. تور دوچرخه‌سواری ساکاریا ترکیه در چهار مرحله برگزار شد که رکابزنان ایران بعد از مدت‌ها دوری از مسابقات، در این تور شرکت کردند. پیراهن طلایی تور به رکابزن تیم آستانا قزاقستان رسید و سعید صفرزاده رکابزن المپیکی ایران در بین چهار مرحله قهرمان مرحله دوم شد اما در مجموع تور، بیست‌وپنجم شد و بهترین عملکرد را بین ایرانی‌ها داشت.

 

کاپوچیانی: مأموریتم صعود ایران است
 فدراسیون بسکتبال ایران برای هدایت تیم ملی بسکتبال زنان «النی کاپوچیانی» یونانی را انتخاب کرده است.
کاپوچیانی در نشست خبری در مورد حضورش در ایران گفت: «بابت حضورم در ایران بسیار خوشحال و هیجان زده هستم. به کشور و تمدن شما احترام می‌گذارم و احترام هم دیده‌ام. بابت پیشنهاد بسکتبال ایران برای حضور در قهرمانی دسته دوم آسیا اینجا هستم، از میهمان‌نوازی شما سپاسگزارم. تلاشم این است که بهترین روش را برای هدایت تیم ملی به کار ببندم؛ هدف صعود است و تلاشم را می‌کنم.» او در پاسخ به این سؤال که هدف شما از قبول هدایت تیم ایران صرفاً صعود به دسته اول آسیاست یا به دنبال تأثیرگذاری در بخش زنان هستید، بیان کرد: «مأموریت من اینجا هدایت تیم در آسیا برای رسیدن به دسته اول است. سه ماه فرصت دارم بچه‌ها را بهتر کنم و تضمین می‌کنم تأثیرات خوبی روی آنها خواهم گذاشت که در آینده کارشان هم اثرگذار خواهد بود. برنامه ما کوتاه مدت است و اگر زمان بیشتری داشتم فرایند هم متفاوت می‌شد.» این مربی یونانی در مورد بازیکنان ایران گفت: «بازیکنان خیلی خوب و منظمی هستند و همکاری خوبی دارند؛ البته باید عادت‌هایشان را تغییر بدهیم. مشتاق یادگیری هستند. شما را دعوت می‌کنم که به تمرین ما بیایید و تأثیرات ما را ببینید.»
او در پاسخ به این سؤال که زمان کم آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در قهرمانی آسیا چالش نیست؟ بیان کرد: «قطعاً چالش بزرگی است و من هم برای همین اینجا هستم. اینکه با چه سرعتی بازیکنان و کادر را به این مرحله برسانیم چالش است و باید تلاش خود را بکنیم.» او در پاسخ به این سؤال که برای ایجاد یک تیم قوی‌ به چه مدت زمان نیاز است، گفت: «ما تعداد مشخص و محدودی بازیکن داریم. شاید بازیکنان ما از نظر جثه بزرگ نباشند اما از نظر سرعت خوب هستند. ایران استعدادهای خوبی دارد و قطعاً این موضوع به برنامه بلندمدت نیاز دارد. ما هم تلاش خود را می‌کنیم. اگر تمامی دختران ما نه فقط ملی پوشان بسکتبال شانس این را داشته باشند که بسکتبال را تماشا کنند برایشان تجربه ارزشمندی خواهد بود.» کاپوچیانی در مورد شناختش از بسکتبال آسیا و رقبای ایران گفت: «من همه را به خوبی نمی‌شناسم. اردن، اندونزی ومالزی را بررسی کرده‌ام. تایلند میزبان است و تیم خوبی دارد. کار هم سخت است؛ قزاقستان را خوب نمی‌شناسم اما تلاش می‌کنیم مؤثر کار کنیم. خیلی از تیم‌هایی که در این مسابقات حضور دارند از بازیکنان دو ملیتی استفاده می‌کنند. »

جستجو
آرشیو تاریخی