رکورددار پرتاب چکش زنان ایران با رؤیای درخشش در هانگژو

عرب رستمی: با پرتاب بالای 60 متر مدال می‌گیرم

گروه ورزشی/ چند روز بعداز 20 سالگی‌اش، با رکوردشکنی تولدش را جشن گرفت، با پرتاب 59 متر و 43 سانتیمتر رکورد ملی که در پرتاب چکش زنان ایران ثبت کرد. دو متر و یک سانتیمتر بیشتر از رکورد قبلی که به نام خودش بود. زهرا عرب‌رستمی پرتابگر چکش ایران که یک‌سال بعد از جراحی رباط صلیبی پایش دوباره با قدرت برگشته. برگشته تا این‌بار قدرتش را برای بازی‌های آسیایی هانگژو به رخ بکشد. او البته هنوز از رکوردش راضی نیست: «هرچند خدا را بابت پرتاب خوب و رکوردشکنی‌ام شکر می‌کنم، اما راضی نیستم و توقع بیشتری از خودم دارم. این رکورد تازه اول راهم است.»
دختر پرتابگر که همه تمرکزش برای مدال بازی‌های آسیایی هانگژوست، در هر 6 پرتابش رکورد زده: «برنامه‌ام در 6 ماه تمرین حرفه‌ای زمستانی، برای رکوردزنی بود. دلم می‌خواست رکورد بالای 60 متر را ثبت کنم که نشد. اما خدا را شکر در دومین مسابقه امسال رکورد ملی پرتاب چکش ایران را زدم. البته من از همان پرتاب اول تا ششم، چهار بار رکورد ملی زنان ایران را شکستم. خدا را شکر من حالا تنها زن پرتابگر چکش ایرانی هستم که این رکورد را دارم. هدف من مدال بازی‌های آسیایی است و شک ندارم با توانمندی‌ام تحقق این رؤیا سخت نیست، به شرطی که حمایت شوم.»
زهرا عرب‌رستمی، شک ندارد با پرتاب بالای 60 متر در هانگژو مدال می‌گیرد: «دوره قبل بازی‌های آسیایی جاکارتا نفر اول و دوم 70 متر انداخته بودند و نفر سوم 60 متر. رکورد جدید من با 60 متر، 57 سانتیمتر فاصله دارد، اما اگر حمایت شوم حتماً بالای 60 متر پرتاب می‌کنم. حالا در شرایطی که دایره پرتاب خوبی نداریم اما رکوردم نزدیک به مدال است. البته در تمریناتم 62 متر هم دارم و به امید خدا در جام امام رضا(ع) رکورد بالای 60 متر را می‌زنم.»
با اینکه رقبای او چینی هستند اما پرتابگر چکش ایران، از رقابت با آنها نمی‌ترسد: «رقبای من چینی هستند و سطح رقابت هم در هانگژو بالاست. هرچند با شیوع کرونا بعضی از پرتابگران خداحافظی کردند و رکوردها هم مثل قبل نیست. با این وضعیت من می‌توانم روی مدال خوشرنگ بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی کنم، البته اصلاً نمی‌توانم روی خداحافظی و پایین آمدن رکوردها حساب کنم و من بدون توجه به آنها با قدرت تمرین می‌کنم، فقط کاش مرا از نظر مالی، مکمل، امکانات و رقابت با پرتابگران چکش برای تجربه اندوزی بیشتر حمایت کنند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی