پرافتخارترین تیم ایران متلاشی می‌شود؟

توفان در تیم ملی والیبال نشسته!

مهری رنجبر
روزنامه نگار

 
42 روزمانده به شروع رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا-اقیانوسیه، پرافتخارترین تیم‌ملی ایران در حال فروپاشی است؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد، از سر لجبازی تیم ملی را به ته خط رسانده است.
در حالی که رقابت‌های قهرمانی والیبال نشسته مردان آسیا 12 تیرماه در قزاقستان شروع می‌شود، اما هنوز سرمربی و بازیکنان نمی‌دانند در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند یا نه؟ هر چند اول حرف از بی‌پولی و نرفتن تیم به قزاقستان بود، اما مسعود حمیدی دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان در مصاحبه‌ای گفته بود:«مشکل مالی که وجود دارد و بحث‌های مالی در زمان اعزام مطرح می‌شود، اما رئیس فدراسیون در تلاش است بودجه موردنظر تأمین شود.» ولی ظاهراً موضوع اصلی چیز دیگری است. قصه به گلایه‌های داوود علیپوریان کاپیتان تیم‌ملی والیبال نشسته در مصاحبه‌اش با یکی از خبرگزاری‌ها برمی‌گردد؛ مصاحبه‌ای که مسئولان فدراسیون برای برخورد با او کمیته انضباطی ترتیب دادند و حتی به هادی رضایی سرمربی تیم‌ملی هم اطلاع داده بودند. با برگشت هادی رضایی به ایران و جلسه آشتی‌کنان، ظاهراً همه چیز تمام شده بود، تیم قزاقستان 15 اردیبهشت‌ماه برای بازی تدارکاتی به تهران آمد و البته برای هر نفر روزی 80 یورو به فدراسیون جانبازان و معلولان ایران داد.
با اینکه حضور تیم قزاقستان در تهران درآمدزایی خوبی برای فدراسیون داشت، اما فدراسیونی‌ها برای اعزام بازهم از نبود پول حرف زدند، بویژه که این‌بار کمیته ملی پارالمپیک هم قبول نکرد و هزینه اعزام تیم به قهرمانی آسیا را جزو وظایف فدراسیون دانست.
در این شرایط با رایزنی هادی رضایی با قزاق‌ها، قرار شد میزبان همه هزینه‌های تیم 17 نفره ایران را بدهد، به شرط اینکه تیم چند روز زودتر برود و بازی تدارکاتی با این تیم داشته باشد و فدراسیون تنها هزینه بلیت هواپیما را پرداخت کند. در واقع با این پیشنهاد، فدراسیون جانبازان دیگر مشکلی برای تأمین هزینه اعزام تیم ندارد. تا اینجا هیچ مشکلی نبود اما وقتی سرمربی  لیست 12 نفره تیم را به فدراسیون داد، با به چشم آمدن اسم داوود علیپوریان دوباره شعله‌های خشم رئیس فدراسیون زبانه کشید.
بحث حذف کاپیتان تیم بالا گرفت و این‌بار به بهانه جراحی معده‌اش. بازیکن کلیدی تیم‌ملی که هم از نظر فنی کمک‌حال خوبی برای تیم است و هم با جوانگرایی که در تیم اتفاق افتاده است می‌تواند بازیکنان جوان را در زمین رهبری کند. اما این همه ماجرا نیست و حالا که فدراسیون اصرار به نبود داوود علیپوریان در تیم‌ملی دارد، چند ملی‌پوش دیگر در نامه‌ای به کمیته ملی پارالمپیک درخواست حضور کاپیتان را داده‌اند. آنها برای ماندگاری علیپوریان حتی تهدید کرده‌اند یا علیپوریان با تیم باشد یا آنها هم نمی‌روند.
کشمکش بین رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان با سرمربی تیم‌ملی والیبال نشسته نیز خیلی فرسایشی شده است. ظاهراً رئیس او را هم تهدید به برکناری کرده است؛ سرمربی‌ای که همین حالا هم پیشنهاد کار از کشورهای خارجی دارد؛ کسی که قبلاً از برزیل و کشورهای بنام پیشنهاد کار داشته است و تنها به خاطر اینکه جلوی تیم ایران قرار نگیرد آنها را رد کرده است. البته هادی رضایی هم در صحبت با محمود خسروی‌وفا اجازه خواسته برود. قرار است این مسأله با وساطت محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته المپیک حل‌و‌فصل شود.
در این باره با سید شروین اسبقیان و مسعود حمیدی رئیس و دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان هم تماس گرفتیم اما انگار آنها روزه سکوت گرفته‌اند و مثل همیشه تماس ما بدون جواب ماند.

 

 

بــــرش

جوانمرد: هنوز چیزی مشخص نیست
اتفاقات غیر منتظره برای تیم ملی والیبال نشسته و زمزمه غیبتش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، واکنش کمال جوانمرد، سرپرست دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک را نیز به دنبال داشت. او می‌گوید: هنوز چیزی درباره اعزام یا عدم اعزام این تیم مشخص نشده و موضوع در حال بررسی است. تلاش می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر بررسی لازم را انجام دهیم و همه چیز مشخص شود.

جستجو
آرشیو تاریخی