صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

سجادی: امیدوارم سرمربی امید زودتر مشخص شود
سرخابی‌ها هنوز حذف نشده‌اند
سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درمورد مشخص نشدن سرمربی تیم ملی فوتبال امید، گفت: «فکر می‌کنم باید امروز و فردا مشخص شود. برای بازی‌های آسیایی اعلام آمادگی کردیم و تیم امید ما باید در این رقابت‌ها شرکت کند. قرار بود امروز و فردا سرمربی مشخص شود اما از صبح خبری در این خصوص ندارم. با این حال، امیدوارم زودتر این اتفاق بیفتد و در نهایت سرنوشت تیم امید یا المپیک ما مشخص شود. برای کسب سهمیه المپیک هم در تلاش هستیم اما قبل از مسابقات انتخابی المپیک باید تابستان، در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم. امیدواریم حضور موفق و شایسته‌ای هم در این رقابت‌ها داشته باشیم.»
او درخصوص اینکه مدتی قبل اعلام کرد پرسپولیس و استقلال از آسیا حذف نمی‌شوند اما فردای آن مصاحبه معاون خودش گفت استقلال از آسیا حذف شده، توضیح داد: «نه فردای آن روز نگفته بود. روزی که این صحبت را کردم چهارشنبه و در حیاط هیأت دولت بود. دوشنبه با پولادگر در کمیسیون فرهنگی مجلس بودیم و وقتی از جلسه این کمیسیون بیرون آمدیم، طبق شنیده‌هایش گفت کارشناسان بر این باور هستند که این اتفاق می‌افتد اما اکنون شنیدید فدراسیون فوتبال اعلام کرد هنوز هیچ تیمی حذف نشده و تا اواخر خرداد فرصت داریم تا AFC اعلام کند .برای تکمیل، بارگذاری مدارک و ارائه توضیح فرصت‌هایی بوده و در نهایت هرچه به آخر خرداد نزدیک شویم،AFC اعلام خواهد کرد. هنوز قطعاً اعلام نکرده‌اند چه تیم‌هایی تأیید شده یا نشده‌اند.»

 

قدردانی مدیر فیفا از قلعه‌نویی
امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی حدود دو هفته قبل در همایش آنالیز جام جهانی 2022 قطر که با حضور سرمربیان تیم‌های حاضر در این رقابت‌‌ها برگزار شد، شرکت کرد. پس از این جلسه، استیون مارتینز مدیر فنی فیفا ضمن قدردانی از آنالیز ارائه شده توسط قلعه‌نویی، اهداف گروه فنی فیفا را تشریح کرد و نوشت:« از شما به خاطر به اشتراک گذاشتن آنالیز جامع انجام شده توسط تیم شما تشکر می‌کنیم. این بسیار عالی است که می‌بینیم موضوعات برجسته شده توسط گروه مطالعات فنی ما در جام جهانی را بیشتر بررسی کرده‌اید. تیم ما وظیفه دارد موضوعات کلیدی مشاهده شده در طول مسابقه را برجسته کند و در عین حال به طور فعال یافته‌ها را به اشتراک بگذارد. این آنالیزی که انجام داده‌اید مثال خوبی از ترکیب رویکرد ما با تجزیه و تحلیل فردی خودتان است و موضوعات را با جزئیات بیشتر با مشخص کردن مثال‌های کلیدی و توضیح اینکه چرا این رویدادها در قطر مهم بوده‌اند، مورد بررسی قرار داده‌اید.

 

رونمایی از گزینه‌های جدید نیمکت امید
در شرایطی که فدراسیون فوتبال مجتبی حسینی را به عنوان گزینه نهایی خود انتخاب کرده بود اما سرمربی پیکان پیش از مذاکره با فدراسیون از حضور روی نیمکت تیم امید انصراف داد. حسینی با ارسال پیغامی به مهدی تاج، محمد نبی و امیر قلعه‌نویی با اعلام این موضوع و تشکر از حمایت و اعتماد آنها گفته در شرایط فعلی ترجیح می‌دهد همچنان در عرصه باشگاهی فعالیت کند و شرایط همکاری با فدراسیون فوتبال را ندارد. حسینی پیش از این اعلام کرده بود برای حضور در تیم امید باید اختیار تام داشته باشد.به این ترتیب فدراسیون فوتبال باید برای انتخاب سرمربی جدید به سراغ گزینه‌های جدیدی برود که از رضا عنایتی و رسول خطیبی به عنوان گزینه‌های فدراسیون یاد می‌شود.

 

طارمی گزینه جانشینی مسی!
طبق گزارش نشریه «Fener Ajans» ترکیه، باشگاه فنرباغچه برای تقویت بنیه تیمش لیستی از بازیکنان را درنظر دارد تا در نقل و انتقالات تابستانی به خدمت بگیرد. در این لیست هفت نفره نام زوج خط حمله تیم ملی کشورمان یعنی مهدی طارمی و سردار آزمون نیز دیده می‌شود. همچنین نشریه «اوجوگو» پرتغال خبر داد سه باشگاه فرانسوی به دنبال جذب طارمی هستند تا خط حمله خود را تقویت کنند. یکی از مشتریان اصلی ستاره ایرانی پورتو، باشگاه پاری سن ژرمن است که در آستانه از دست دادن لیونل مسی قرار دارد. دومین مشتری ستاره تیم ملی ایران، باشگاه لیل است و سومین مشتری طارمی هم نانت است. طارمی در این فصل با به ثمر رساندن 17 گل، در رده دوم بهترین گلزنان قرار دارد و شانس زیادی برای آقای گلی لیگ پرتغال دارد. گفتنی است در اتفاقی جالب توجه، اولین دوره‌ مربیگری فوتبال درجه‌ A آسیا در شهر جم استان بوشهر با حضور طارمی برگزار شد.  این بازیکن پورتو، از طریق ویدیو کنفرانس برای شرکت کنندگان در خصوص تجربیات خود، سبک مربیان اروپایی و رفتار آنها توضیح داد.

جستجو
آرشیو تاریخی