صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

حسن اکبری، معاون محیط طبیعی و تنوع زیست سازمان محیط زیست گفت: طرح تکثیر یوز به عنوان آخرین گزینه و یکی از گزینه‌های نهایی برای حفظ یوزپلنگ آسیایی مطرح شده و ترجیح ما این است که زیستگاه یوز و جاندارانی که داخل زیستگاه زندگی می‌کنند را احیا کنیم.
علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه تاکنون ۲۶ اثر فرهنگی و ۲۱ عنصر فرهنگی از ایران به عنوان میراث ناملموس در یونسکو به ثبت رسیده است، گفت: ایران در برخورداری از آثار ناملموس جهانی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست.
محمدرضا کرمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بر حذف ورود فاضلاب به رودخانه کارون، دز و کرخه تأکید کرد.
 استاد الیاسی، هنرمند قلم‌زن می‌گوید: قلم‌زنی تابلوی کاروان حدود ۲ سال به طول انجامید و در پشت خلق این اثر، ۵۰ سال تجربه هنری نهفته است. هر کس به کاروان نگاه می‌کند، متوجه احساس درونی آن می‌شود، حس خاص این تابلو به آن ارزش داده است.
 رضا رحیمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: رفتار غیرحرفه‌ای روستاییان منجر به تلف شدن یک قلاده خرس نر در شهرستان انگوت استان اردبیل شد.
 اتــابـــک صفــــری تورج، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برپایی آئین روز بزرگداشت شاعر و عارف همدانی باباطاهر در 31 اردیبهشت ماه خبر داد.
 سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام ممنوعیت صید ترال صنعتی در کشور گفت: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن اجرای این ممنوعیت، مجلس به دنبال ممنوعیت دائمی صید ترال صنعتی در کشور است.
 دومین قلاده از گونه خرس قهوه‌ای ماده به همراه یک توله در ارتفاعات بخش «پاپی» استان لرستان مشاهده شد.
 منصــــور مهـــرزاد، ســـرپــرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گـــردشــگری و صنایع‌‌دستی استان کردستان گفت: به‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، نمایشگاهی از فرش‌های دستباف قدیمی استان در خانه کرد سنندج برپا شده است.
 عبدالرحمن مرادزاده، سرپرست اداره کل محیط زیست استان بوشهر گفت: تولد نخستین بره جَبیر در نای‌بند بیانگر نتیجه‌ مطلوب اجرای طرح احیای جمعیت جَبیر در پارک ملی دریایی نای‌بند است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی