صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و نه - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

آسمان جنوب تهران سیاه شد

آتش‌سوزی ویرانگر بعد از 5 اخطار جدی!

آتش‌سوزی بزرگ در انبار لوازم یدکی موتورسیکلت در خیابان مولوی آسمان تهران را سیاه کرد و وحشت را به جان مردم انداخت


به گزارش «ایران»، عقربه‌ها ساعت 11:31 دقیقه شنبه 30 اردیبهشت ماه سال‌جاری را نشان می‌داد که کارگران یک انبار لوازم یدکی در خیابان مولوی نرسیده به میدان رازی متوجه آتش‌سوزی در گوشه انبار شدند و خیلی زود ماجرای آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی مخابره شد.
بدین ترتیب آتش‌نشانان پس از 3 دقیقه آژیرکشان به محل حادثه رسیدند و این در حالی بود که دود زیادی در آسمان پخش شده بود و با توجه به گسترده شدن آتش، نیروهای کمکی از ایستگاه‌های مختلف به محل اعزام شدند و 8 ایستگاه آتش‌نشانی در محل مأموریت یافتند تا در ابتدا جان مردم را نجات دهند و در ادامه از گسترده شدن آتش به خانه‌ها جلوگیری و سپس آتش را مهار کنند.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به خبرنگار ما گفت: با اعلام این خبر خیلی زود تیم‌های آتش‌نشانی در محل حاضر شدند و در نگاه نخست مشاهده کردند آتش‌سوزی در ضلع جنوبی این انبار 3 هزار متری صورت گرفته و با توجه به شعله‌های آتش احتمال سرایت آتش به خانه‌های کنار این انبار وجود داشت.
وی افزود: در ابتدا تیمی از آتش‌نشانان به سراغ خانه‌های اطراف رفته و اهالی داخل خانه را از ساختمان بیرون آوردند و این در حالی بود که شعله‌های آتش وارد آشپزخانه یک ساختمان 4 طبقه در همسایگی انبار شده بود.
ملکی ادامه داد: بسرعت خانه‌های اطراف خالی شد و آتش‌نشانان از چند جهت شروع به آب‌پاشی به انبار مسقف کردند که پس از چند ساعت این آتش‌سوزی بزرگ مهار شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: این انبار لوازم یدکی با فنس‌ تقسیم‌بندی شده بود و همین موضوع باعث شده بود آتش انبار به همه بخش‌ها سرایت کند و اگر این تقسیم‌بندی‌ها با دیوارکشی صورت می‌گرفت این آتش‌سوزی به این حد وسعت پیدا نمی‌کرد.
ملکی گفت: درباره مقاوم‌سازی سازه‌ها، اصلاح نوع چیدمان انبار و... برای این انبار در سال گذشته 5 بار اخطار و تذکر صادر شده بود، اما توجهی به آن نشد تا اینکه در نتیجه این بی‌توجهی‌ها یک انبار در آتش سوخت و جان‌های بسیاری به خطر افتاد.
وی افزود: پس از مهار آتش 4 ایستگاه در محل برای لکه‌گیری مشغول به کار شدند و پس از بررسی نهایی و اطمینان کامل عملیات به پایان خواهد رسید و علت این آتش‌سوزی نیز توسط تیم‌های کارشناسی اعلام خواهد شد. خلیل‌زاده سرپرست دادسرای ناحیه ۱۱ تهران و معاون دادستان تهران با اشاره به آتش‌سوزی گسترده انبار لوازم یدکی موتورسیکلت در جنوب تهران گفت: به‌خاطر بی‌توجهی به اخطارها هزینه آتش‌‌سوزی و خسارات به عهده مالک ساختمان است.
وی افزود: بحث حقوق عامه و ساختمان‌های ناایمن از سال قبل در رأس برنامه‌های دادستانی بوده است و به صورت مکرر این قضیه را رصد کرده‌ایم.
خلیل‌زاده ادامه داد: متأسفانه در بافت منطقه ۱۱، ساختمان‌های زیادی است که مشکل ایمنی دارند و اقدامات اساسی جهت ایمن‌سازی آنها به عمل نیامده است.
سرپرست دادسرای ناحیه ۱۱ تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اخطارهایی که توسط شهرداری منطقه داده شده بود و اینکه اقدامات خاصی از طرف مالک به عمل نیامده، مسئولیت این آتش‌سوزی برعهده مالکی‌ است که این مکان را اجاره داده و مسائل ایمنی را رعایت نکرده است.
17 مصدوم در آتش‌سوزی انبار لوازم یدکی
محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران گفت: تعداد مصدومان حادثه آتش‌سوزی گسترده در انبار لوازم موتورسیکلت در میدان گمرک تهران به 17 نفر رسید که از این تعداد، 8 نفر برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس اورژانس استان تهران گفت: ۶ نفر برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند که 3 مصدوم از عوامل آتش‌نشانی و 3 مصدوم دیگر عابران و شاهدان در صحنه بودند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی