صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هشت - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی کشور پس از دیدار با «سرگئی ایوانوف»، رئیس کمیته گردشگری جمهوری تاتارستان، از توافق تبادل هیأت‌هایی از شرکت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان روسیه برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری خبر داد و آن را در راستای توسعه روابط گردشگری عنوان کرد. اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل روادید برای اتباع دو کشور و برقراری پرواز مستقیم بین تهران و کازان(مرکز جمهوری تاتارستان) برگزاری نشست‌هایB2B، برپایی تورهای آشناسازی ویژه اصحاب رسانه و چهره‌های تأثیرگذار از دیگر موضوعات مورد گفت‌و‌گو در این دیدار بود. در این نشست که با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های گردشگری جمهوری تاتارستان برگزار شد، جاذبه‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف معرفی شد که با استقبال شرکت‌های گردشگری روبه‌رو شد.
 صادق برزگر، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اعلام اینکه این استان دارای بیش از ۲۵۰۰ اثر تاریخی است، گفت: از این تعداد اثر تاریخی استان حدود ۸۰۰ اثر تاکنون در فهرست ثبت ملی قرار گرفته است و امسال بیش از ۶۰ اثر تاریخی دیگر برای ثبت در دستورکار قرار دارد.
 سازمان جهانی گردشگری از رشد ۳۱۵ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد: ۴.۱ میلیون گردشگر در این سال به ایران سفر کردند.
 علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور ضمن بیان اینکه شاهوار مهمترین منبع آب شرب مردم شاهرود است، گفت: معدنکاوی در شاهوار تبعات خطرناکی ایجاد می‌کند.
 محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب برای بهره‌برداری کشاورزی و همچنین حقابه محیط زیست از سد درودزن رها شده است.
 جمال شیخی، سرپرست کاوش باستان‌شناسی «سیمره»، دلایل چرایی اصلاح حریم و عرصه این محوطه تاریخی و آخرین وضعیت آن را شرح داده و گفت: در این شهر تاریخی سه ماه کار میدانی انجام دادیم و بیش از دوهزار صفحه باید برای آن گزارش فنی آماده کنیم.
 مرتضی ادیب‌زاده، مدیرکل موزه‌ها از به سرانجام رسیدن ۱۳ پرونده استرداد اشیای تاریخی و پیگیری برای بازگشت پرتره مظفرالدین‌شاه و الواح هخامنشی به ایران خبر داد.
 احمد شجاعی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: ۲ رأس گور ایرانی در خطر انقراض در منطقه انار از توابع استان کرمان مشاهده شد.
 رضا بیانی، مدیر کل اداره منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه در سنوات گذشته نهالستان دماوند تجهیزات کافی نداشته است، اظهار کرد: در حال تجهیز کردن نهالستان دماوند هستیم که در صورت گسترش آن حتی به استان‌های دیگر نیز می‌توان کمک کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی