صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

توئیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه کتاب

محمدمهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازدید رئیس‌جمهور از نمایشگاه کتاب در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در کمتر از 48 ساعت از بازدید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران و‌ تأکید ویژه ایشان‌ در خصوص توجه بیشتر به نشر کودک و نوجوان، رئیس جمهور عزیز کشورمان نیز در این نمایشگاه و بخش کودک و نوجوان حاضر شدند و‌ ناشران و نویسندگان با وقت کافی همه مسائل خود را مستقیم و بی‌واسطه به سمع رئیس جمهور رساندند. این تجاوب عملی به امر ولی مشی، سیره، سلوک و اعتقاد همیشگی #دولت_مردمی است.

 

«دسته‌ دختران» را نیم بها ببینید

با ادامه اکران عمومی فیلم سینمایی «دسته‌ دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری، دومین تیزر رسمی این اثر رونمایی شد.دفتر پخش بهمن سبز به مناسبت فرارسیدن روز دختر، تخفیف ویژه‌ای را برای خانواده‌ها جهت تماشای فیلم سینمایی دسته دختران در نظر گرفته است.
اکران این فیلم که داستان رشادت‌ها و حماسه‌سازی دختران قهرمان ایران را به تصویر می‌کشد، از ۳۰ اردیبهشت تا ۳خرداد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به مدت ۵ روز در سینماهای سراسر کشور به صورت نیم‌بها انجام می‌شود.
 مخاطبان می‌توانند به صورت اینترنتی یا حضوری از این تخفیف بهره‌مند شوند. دسته دختران که با شعار «این رزم را با زن سرودن عاشقانه‌ است» اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد؛ روایت اقتباسی و ناگفته گروهی از زنانی غیور ایرانی در خرمشهر که برای دفاع از خاک‌شان، با اسلحه به خط مقدم جنگ می‌زنند.
نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری، همراه با حسین سلیمانی، یاسین مسعودی، محمد صدیقی‌مهر و مهدی حسینی‌نیا بازیگران دسته دختران هستند. /ایرنا

 

رویداد خودشناسی دختران
برگزار می‌شود

رویداد خودشناسی و مهارت افزایی دختر باش با حضور مهدی تکلو، زهرا نجاری و عباس جواهری برگزار می‌شود.
در توضیح برگزارکنندگان رویداد آماده است: دختران در هر نقشی که قرار گیرند دارای ارزش و جایگاه بالایی هستند. در آیات و روایات با تعابیر زیبایی همچون «هدیه الهی»، «گل ریحانه»، «حسنه و نیکی» از آنها نام برده شده است که هر یک از تعابیر نشان دهنده ویژگی‌های خاص روحی و طبیعی دختران می‌باشد و رفتار با دختران همواره با احترام، مهربانی و حفظ کرامت آنان بیان شده است.
 در این میان یکی از مسائل گم شده در رابطه با دختران، بازیابی هویت حقیقی خود و فهم نقش خود در نظام آفرینش است. تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان امروز زیر سلطه رسانه‌ای و فرهنگی دشمن، دچار تشویشی بزرگ در رابطه با هویت حقیقی و اهداف خود شده‌اند که سهم دختران به خاطر تمرکز غرب در رابطه با آنان، در این بحران هویت، سهم بیشتر و جدی‌تری است. در میان مناسبت‌های ملی- مذهبی روز ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیه به عنوان روز دختر نامگذاری شده است که می‌تواند فرصت خوبی برای بازتعریف هویت حقیقی دختر مسلمان و جایگاه او در نظام آفرینش باشد.
لذا ما برآنیم تا با رویدادی نیم روزه قدمی هرچند کوچک در راستای بازیابی هویت حقیقی و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی در وجود دختران برداریم. این برنامه جمعه 29 اردیبهشت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت می‌توانند با شماره 09353538318 تماس حاصل کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی