صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

گزارش و خبر

طارمی در راه جدایی از پورتو
روزنامه «آبولا» با تمجید از مهاجم انگلیسی تیم فوتبال پورتو مهاجم تیم ملی ایران را نزدیک به درهای خروجی پورتو می‌داند. این روزنامه نوشت: «دنی ناماسو در دقیقه ۸۶ دیدار پورتو مقابل کاساپیا وارد زمین شد و گل دوم تیمش را در دقیقه 90+3 به ثمر رساند. این مهاجم ۲۲ ساله متولد کشور انگلیس، ۷ گل در فصل جاری فوتبالی به ثمر رسانده و آمار ۳ گل و ۲ پاس گل را در فصل 2022-23 لیگ برتر پرتغال به نام خود ثبت کرده است. ناماسو از تیم دوم پورتو وارد تیم اصلی شده و تا سال ۲۰۲۵ با این باشگاه قرارداد دارد.» مهدی طارمی اما وارد آخرین سال قرارداد خودش با پورتو می‌شود و درباره تمدید قراردادش مردد است. این بازیکن ایرانی هنوز رؤیای بازی در لیگ برتر انگلیس را رها نکرده و ناماسو جانشین شایسته‌ای برای طارمی به شمار می‌رود.

 

 

دمیر با دستیارش به تهران می‌آید
هاکان دمیر، سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران با عقد قراردادی یک ساله مسئولیت این تیم را بر عهده گرفت. پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت هاکان ترکیه‌ای به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران معرفی شد و او به مدت یک سال  قرار است در نخستین گام تیم ملی ایران را در جام‌جهانی بسکتبال همراهی کند. بعد از این مسابقات رویداد مهمی چون بازی‌های آسیایی در پیش است و دمیر باید آسمان‌خراش‌های ایرانی را در این آوردگاه بزرگ همراهی کند. البته مسئولان فدراسیون در صدد هستند در هفته آینده و در نشست خبری زوایای مختلف حضور این مربی را رسانه‌ای کنند. از سویی دیگر قرار است در تماسی بین جواد داوری رئیس فدراسیون و سرمربی پیشین تیم ملی در خصوص راهکارهای همکاری دوطرفه تبادل‌نظر شود. اگر شرایط فراهم شود، ارمغانی به عنوان مدیر تیم‌های پایه فعالیت می‌کند وگرنه داوری باید رضایت ارمغانی را جلب کند.هاکان دمیر به همراه خود دستیار ترکیه‌ای می آورد.

 

سیل پیشنهادها برای قدوس
در حالی که سامان قدوس در حال ترک تیم لیگ برتری برنتفورد انگلیس است اما سیل پیشنهادها برای جذب این هافبک ایرانی روانه شده است. رسانه سوئدی اکسپرسن خبر داده باشگاه مالمو سوئد پس از جذب پونتوس یانسون هم‌تیمی قدوس، در نظر دارد ستاره ایرانی را هم به فوتبال سوئد و تیم شهر زادگاهش بازگرداند. این رسانه در ادامه اعلام داشت که مالمو رقابت سختی با دیگر تیم‌ها برای به خدمت گرفتن قدوس ۲۹ ساله دارد چرا که او پیشنهادهایی از قطر، عربستان سعودی، امارات و همچنین لیگ امریکا دریافت کرده است. علاوه بر این گفته می‌شود تیم ای‌آی‌کی سوئد هم علاقه‌مند به حضور هافبک ایرانی در این تیم است.

 

اسپورتینگ کویت حریف جدید شهداب
تیم والیبال شهداب یزد امروز و فردا در مرحله دوم قهرمانی باشگاه‌های آسیا برای صعود به نیمه‌نهایی به مصاف رقبایش می‌رود. این تیم که با صدرنشینی به مرحله دوم رسیده  در این مرحله با تیم‌های گاز جنوب، پلیس قطر و اسپورتینگ کویت بازی دارد که با اسپورتینگ کویت ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز بازی دارد و فردا هم به مصاف پلیس قطر می‌رود. اما نتیجه بازی دور مقدماتی با گاز جنوب قطر برایش محاسبه می‌شود.  دیدارهای نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا شنبه ۳۰ و یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در منامه برگزار می‌شود. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم فردا برای تماشای بازی‌های نیمه‌نهایی و نهایی به منامه می‌رود.

 

 

محرومیت 4 ساله کلهر بخاطر دوپینگ
رضا کلهر دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 2022 تکواندو، بخاطر مثبت شدن دوپینگ 4 سال محروم شد. رضا کلهر ملی پوش وزن -68 کیلوگرم قبل از این  در دور مقدماتی مسابقات گرند اسلم چین  به مدال طلا رسید و راهی مرحله نهایی این رقابت‌ها شد، در مرحله نهایی هم صاحب مدال برنز شد اما با انجام آزمایش دوپینگ  در جریان دو مرحله مقدماتی و نهایی، تست کلهرحالا مثبت اعلام شده است تا  ۴ سال از حضور در تمامی میادین تکواندو محروم شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی