صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

تولد دوباره اینتر بعد از 13 سال

پله پله تا ملاقات جام!

فائزه زمانی
روزنامه نگار

گاهی گمان نمی‌کنی ولی خوب می‌شود، شاید خوشبین‌ترین هوادار اینتر هم گمان نمی‌کرد اما اینتر درست زمانی که هیچ کسی منتظرش نبود، با معجزه‌ای به نام عشق تمام این نشدن‌ها را کنار زد تا حالا اولین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا بعد از 13 سال باشد.
انگار خدا هم این فصل جور دیگری روی سر نراتزوری دست کشید؛ آنها در مرحله مقدماتی در گروه مرگ با بایرن مونیخ و بارسلونا هم گروه بودند اما برخلاف تصورات، پله پله تا ملاقات جام پیش آمدند و حالا فقط یک قدم دیگر تا این ملاقات خصوصی فاصله باقی است.
اینتر با برد 2-0 در بازی رفت، با خیالی راحت پا به سن سیرو گذاشت، روسونری هم که انگار خیال فینال رفتن نداشت، کار خاصی نکرد و در ادامه لائورتا مارتینز با گلی دیدنی و شادی گلی دیوانه وار، میخ نراتزوری را محکم کوبید تا یک تیم ایتالیایی بعد از 8 سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد.
حالا این ستاره آرژانتینی در صورت قهرمانی درچمپیونزلیگ، دهمین بازیکن تاریخ فوتبال خواهد شد که در یک فصل هم قهرمان جام جهانی و هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.
میلان برای اولین بار در 4 دربی متوالی دلامادونینا هیچ گلی مقابل اینتر نزد و بازی را واگذار کرد تا سیمونه اینزاگی اولین مربی اینتر بعد از 89 سال اخیر باشد که در 4 دربی متوالی پیشتاز بوده است. اینتر بعد از گذراندن دوران بحرانی تازه چندین هفته است که موتورش روشن شده است، آنها در سری A با صعود به رتبه سوم در حال حاضر سهمیه فصل بعد را در آستین دارند، از طرفی هم با صعود به فینال حالا شاید حواشی اخراج، کمی دست از سر اینزاگی بردارند.
اینتر با گذر از هفت خوان رستم ثابت کرد که حرف‌ها برای گفتن دارد، کار هنوز برای نماینده ایتالیا تمام نشده است؛سیتی یا رئال فرقی نمی‌کند، نراتزوری برای چهارمین قهرمانی، ایتالیا را به مقصد استانبول ترک خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی