صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و هفت - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر در خبر

سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به  کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، «پایتخت طبیعت ایران» محسوب می‌شود.
اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در اطلاعیه‌ای تخریب بخشی از بنای بقعه متبرکه امامزاده شمس‌الدین در شهرستان ساری را تأیید کرد.
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری نشست بین‌المللی گرد و غبار ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران خبر داد.
اقبال حمیدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: برای نخستین بار پرنده سنگ چشم پیشانی سفید توسط یکی از پرنده‌شناسان استان مشاهده و در سایت پرنده‌نگری کشور ثبت شد.
 منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به وضعیت تالاب صالحیه به خصوص در زمینه گرد و غبار، گفت: خسارت سالانه خشکی این تالاب هزاران میلیاردی است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
کتاب «میراث جهانی: معرفی آثار فرهنگی و طبیعی ایران در فهرست یونسکو» به نویسندگی دکتر روشنک ماسوری و تیم فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش در ۱۷۵ صفحه توسط انتشارات نوسده منتشر شد.
 ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته موزه و میراث فرهنگی در گیلان خبر داد و گفت: ۵۳ بنای تاریخی استان به موزه تبدیل می‌شوند.
 پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان با اشاره به علت تخریب بقایای آخرین باروی تاریخی گلپایگان گفت: شهرداری درباره همه پلاک‌هایی که قدیمی هستند و مالکان آنها نسبت به رفع خطر دیوارهای درمعرض ریزش اقدامی انجام ندهند باید طبق بند ۱۴۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نسبت به تخریب آن اقدام کند.
احمد امیری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه از محکومیت عوامل زنده‌گیری و اتلاف یک قلاده خرس در این شهرستان توسط مراجع قضایی خبر داد.
حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تصویب طرح جامع پسماند اثرات خوبی در حوزه ساماندهی پسماند و نظافت شهر خواهد داشت.
 فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی گفت: طرح دیجیتال‌سازی ۱۰ موزه این استان در این هفته اجرا می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی