صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۵

اخبار

عطایی با 17 بازیکن به ترکیه می‌رود

فدراسیون والیبال ترکیه از تیم ملی مردان ایران برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی و دوستانه در استانبول دعوت کرده است. تیم ملی ایران ساعت 8 صبح امروز تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کند و روزهای جمعه و شنبه 29 و 30 اردیبهشت در دو دیدار تدارکاتی و دوستانه به مصاف تیم ملی والیبال ترکیه می‌رود. سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، بردیا سعادت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، علی رمضانی، احسان دانش‌دوست، مبین نصری و محمد فلاح 17 بازیکن انتخابی عطایی برای اردوی برون مرزی ترکیه هستند.

 

برد مقیمی در تور جهانی تنیس

سینا مقیمی با برتری مقابل حریف آسیایی خود جواز حضور در جدول اصلی رقابت‌های تور جهانی را به‌دست آورد. تنیسور کشورمان با انجام راند آخر جدول مقدماتی با نتیجه (۶-۷ و ۱-۶) مادان از هند را از پیش‌رو برداشت و در نهایت به جدول اصلی راه پیدا کرد. هفته نخست مسابقات ۱۵ هزار دلاری اتیوپی با حضور بازیکنانی از کشورهای شیلی، لهستان، سوییس، ایران، آفریقای جنوبی، هند، فرانسه، آرژانتین، سوئد، امریکا، ایتالیا، روسیه، اتیوپی، انگلیس، مصر، برزیل و بلژیک‌ در جدول مقدماتی برگزار شد. جدول اصلی این مسابقات از امروز آغاز می‌شود.

 

صعود شهداب یزد به دور دوم جام آسیا

شهداب ایران در سومین دیدار خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا با پیروزی برابر نماینده چین‌تایپه، به عنوان صدرنشین گروه B راهی مرحله دوم مسابقات شد .شاگردان محمدرضا تندروان در این دیداربه مصاف تایچونگ بانک چین‌تایپه رفت و با شکست سه بر صفر حریف به سومین برد متوالی خود دست یافت.در این مسابقه شهدابی‌ها با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 19 و 25 بر 20 حریف را مغلوب خود کردند تا با 9 امتیاز و سه برد متوالی در صدر گروه دوم قرار گیرند و به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله دوم شوند. امروز تیم‌ها استراحت دارند و در مرحله دوم شهداب یزد ساعت 17 فردا در نخستین دیدار خود در گروه F به مصاف تیم دوم گروه D مرحله مقدماتی خواهند رفت.

 

تکواندوکاران 5 خرداد در باکو

تیم‌های ملی تکواندو مردان و زنان، 5 خرداد راهی مسابقات جهانی باکو می‌شوند.
مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین‌پور، فرزان عاشورزاده، دانیال بزرگی، میرهاشم حسینی، مهران برخورداری، آرین سلیمی و علیرضا نادعلیان در گروه آقایان، سعیده نصیری، غزل سلطانی، ناهید کیانی، تینا مدانلو، نرگس میرنوراللهی، زینب اسماعیلی و زهرا پوراسماعیل هوگوپوشان تیم ملی برای حضور در شیاپ‌چانگ باکو هستند تا علاوه بر امتحان کردن شانس خود برای مدال، رنکینگ خود برای کسب سهمیه المپیک پاریس را افزایش دهند.
در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان، در کنار سایر تکواندوکارانی که جواز حضور در گرندپری رم را تصاحب کرده‌اند، مهدی حاج موسایی، مهران برخورداری، علیرضا نادعلیان، ناهید کیانی، نرگس میرنوراللهی و غزل سلطانی به همراه کادر فنی جهت حضور در این رویداد از باکو راهی رم خواهند شد.

 

پهلوان دوپینگی از آب درآمد!

عادل حق بین، ورزشکار رشته کشتی پهلوانی به دلیل دوپینگ ۳ سال از فعالیت‌های ورزشی محروم شد.ستاد نادو وجود ماده ممنوعه متاندینون را در نمونه این ورزشکار تأیید کرده است. این نمونه در خلال برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ از او گرفته شده بود.بنابراین با توجه به پذیرش کتبی تخلف و قبول مجازات معین شده توسط ورزشکار، رأی قطعی کمیته انضباطی ایران نادو بدون تشکیل جلسه شورای صدور رأی و با یک سال تخفیف در مجازات، ۳ ساله صادر شد.طبق رأی عادل حق بین 20 فروردین 1402 تا 19 فروردین 1405 از فعالیت محروم شد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی