صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۵

اسپانیا به رنگ آبی اناری

بارسلونا جام را در آغوش گرفت

اسپانیا به رنگ آبی اناری درآمد؛ بارسلونا برای اولین بار بعد از فصل 2018-2019 و بعد از جدایی لیونل مسی، قهرمان اسپانیا شد، آن هم چهار هفته مانده به پایان.
قبل از این، آخرین قهرمانی بلوگرانا بدون مسی فوق ستاره آرژانتینی به سال 1998-1999 در زمان هدایت لوئیس فن خال برمی‌گشت اما حالا ژاوی، قهرمانی بدون هم‌تیمی سابقش را تکرار کرد.
در چهارچوب هفته سی و دوم لالیگا و در دربی هیجان‌انگیز کاتالان‌ها 4-2 اسپانیول همشهری خود را شکست دادند تا با هل دادن رقیب به نزدیکی دره، خود فاتح لالیگا شوند، اتفاقی که بشدت هواداران اسپانیول را عصبی کرد، آنها با حمله‌ور شدن به زمین، مانع جشن قهرمانی بازیکنان بارسا شدند و آنها را راهی رختکن کردند. با این قهرمانی کاپیتان سرخیو بوسکتس آخرین قهرمانی خود را با پیراهن بلوگرانا تجربه کرد و در پایان فصل با بالابردن جام، خانه را برای همیشه ترک خواهد کرد. او در کنار اینی‌یستا با 32 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین‌های بارسا هستند اما قبل از این دو، لیونل مسی همچنان با 35 عنوان قهرمانی، رکورددار بالا بردن جام با پیراهن بارسا است.
ژاوی هرناندز هم با این قهرمانی، پنجمین فردی است که توانسته هم به عنوان مربی و هم سرمربی فاتح لالیگا شود. نکته جالب اما قهرمانی بارسا در این فصل بدون حتی گل کردن یک پنالتی بعد از 80 سال است، کاتالان‌ها در این فصل فقط دو بار صاحب پنالتی شدند که توسط روبرت لواندوفسکی و فران تورس به گل تبدیل نشد.
باشگاه رئال مادرید که هم اکنون در دره دوم لالیگا قرار دارد، بلافاصله بعد از مسجل شدن قهرمانی بارسلونا طی پیامی، موفقیت رقیب دیرینه خود را تبریک گفت.
جستجو
آرشیو تاریخی