صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۵

دومین سکانس غول‌ها؛ امشب در اتحاد

فوق ستاره‌ها به دنبال پرواز استانبول

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

امشب دومین مسافر استانبول مشخص می‌شود؛ بعد از آتش بس موقت در برنابئو، پایان جنگ سیتی و رئال امشب در اتحاد اعلام خواهد شد.
بازی رفت دو تیم در خانه رئال مادرید  با نتیجه 1-1 به پایان رسید اما این تمام ماجرا نبود و امشب پایان این داستان به دست کارلو آنچلوتی یا پپ گواردیولا نوشته می‌شود.
پپ این فصل تشنه فتح سه گانه بوده  و مصمم است تا بعد از 12 سال جام لیگ قهرمانان اروپا را بالا ببرد. کارلتو سیری ناپذیر هم بعد از قهرمانی در کوپادل ری و البته  ناکامی در لالیگا، با چشمانی باز فقط به جام خیره شده تا با در آغوش کشیدنش، طعم گس لالیگا را از یادها ببرد.
سیتی با حالی خوش به استقبال این بازی می‌آید چرا که  بعد از ماه‌ها تعقیب و گریز، آرسنال با تقدیم قهرمانی لیگ جزیره، آنها را به قهرمان غیررسمی انگلیس تبدیل کرد و چی از این بهتر؟
آنها حالا با سری بالا و گام‌هایی محکم‌تر پا به زمین خواهند گذاشت تا طعم یک پیروزی بزرگ دیگر را زیر زبان مزه کنند.
در 5 تقابل اخیر، سیتی‌زن‌ها با 3 برد پیشتاز بوده‌اند؛ کهکشانی‌ها هم فقط یک بار موفق به پیروزی شده‌اند.
 ارلینگ هالند ستاره 22 ساله سیتی بعد از آمار شگفت انگیز 51 گل در 35 بازی، برخلاف انتظارها در بازی رفت در خوابی ناز بود و با مهار خوب آنتونیو رودیگر اجازه‌ای برای آتش بازی نداشت، اما حالا به گفته گواردیولا همه چیز در بازی برگشت فرق خواهد کرد و او در دومین تجربه‌اش در نیمه نهایی چمپیونزلیگ، چهره واقعی خود را در خانه به رخ رئالی‌ها خواهد کشید.
در این طرف هم ادواردو کاماوینگا بعد از مصدومیت مقابل ختافه، با ریکاوری بموقع به نگرانی‌ها پایان داد و در لیست کارلتو برای بازی امشب حضور دارد .
امشب این بازی بهانه خوبی برای دورهمی میلیون‌ها فوتبالی از سرتاسر جهان خواهد بود، فرقی هم نمی کند که طرفدرار این دو تیم باشی یا نه، محال ممکن است فوتبال دوست داشته باشی و این بازی تاریخی را از دست بدهی.
حتی روزنامه مارکا هم به ستایش این بازی پرداخته است؛ آنچلوتی و گواردیولا دو مربی با دو سبک کاملاً متفاوت اما موفقیت‌هایی تقریباً یکسان این بازی را رهبری می‌کنند.
امشب شاهد دوئل‌های تعیین کننده زیادی خواهیم بود؛ هالند – رودیگر، وینیسیوس- واکر و ...
درحالی که هر دو تیم تشنه حضور در فینال هستند اما مارکا رئال مادرید را شانس اول حضور در فینال می‌داند چراکه معتقد است چنین لحظات سخت و تعیین کننده‌ای خوراک رئال است، برای کهکشانی‌ها فرقی ندارد که در خانه حریف به میدان می‌روند یا زمین خودی، این روح جنگنده رئال است که بازی را برای آنها درمی‌آورد. حالا باید دید سکانس آخر این بازی برای کدام تیم، پایانی خوب خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی