صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

خبر در خبر

 فاروق سلیمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: متخلفان چهار هزار مترمربع از تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان را تخریب کردند.
 علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: شاهنامه پیش از آن که اسطوره‌ای و تاریخی باشد، بزرگترین نماد فرهنگی در تحلیل ویژگی‌های فرهنگی ملیت ایرانی و شاهکاری هنری، ادبی و فلسفی است.
عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: سامانه پنجره واحد زمین مسائل مربوط به زمین‌خواری و تغییر کاربری و تخلفات را پایش و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند.
 علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با گذشت سال‌ها دوری از زیستگاه و خاستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی، اولین گوساله این گونه در دامنه‌های یافته کوه خرم آباد متولد شد.
سپهر زارعی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: آثار سفالی متعلق به هزاره نخست پیش از میلاد (دوره اشکانیان) توسط اهالی محلی در شهرستان رودان هرمزگان کشف و تحویل این اداره‌کل شد.
نصرالله ابراهیمی، معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر گفت: برنامه تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه تاریخی تل تهماچی در بندر دیلم با صدور مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و پژوهشکده باستان‌شناسی کشور آغاز شده است.
 نرگس بهشاد، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اردستان برای ۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران گفت: به تازگی انجمن حقوق میراث فرهنگی تشکیل شده و قرار است نشستی درباره حقوق میراث فرهنگی و لایحه پیش نویس اختیارات حوزه وزارت میراث فرهنگی برگزار کند.
 علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به اینکه چندین طرح گردشگری در شهرستان کهک قم در حال ساخت است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۳۲۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: موضوع فعالیت معدنی در جوار آتشکده نیاسر از نظر حقوقی پیگیری شده است و در صورت انجام عملیات انفجار در این معدن، به دلیل تهدید منظر تاریخی و طبیعی آتشکده، چاره‌ای بجز تعطیلی معدن وجود ندارد.
جستجو
آرشیو تاریخی