صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و شش - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

تشییع شهدای دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام ششم(ع)
مقارن با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) و به رسم سال‌های اخیر، مردم عزادار ایران در برخی از استان‌های کشور نیز به میزبانی شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس رفتند.
در تهران یک شهید گمنام در فلکه دوم صادقیه تشییع شد. شهرستان ملایر در استان همدان معطر به عطر پیکر مطهر شهید ظفری از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شد. پیکر پاسدار 18 ساله، شهید «رجب حسین‌زاده» از شهدای تازه شناسایی شده دفاع مقدس نیز در بیرجند تشییع شد.
پیکرهای شهیدان سید منصور قاطمه‌باف و احمد کایدخورده از شهدای دفاع مقدس دزفول که پس از ۴۲ سال شناسایی شدند نیز دیروز در این شهر تشییع و در گلزار شهدای دزفول آرام گرفتند.  شهیدان «صفر رجبی» در اردبیل، «یوسف اصغری» در مشگین‌شهر و «یوسف سرلک» در الیگودرز نیز بر دوش همشهری‌هایشان به مقصد گلزارهای شهدا رهسپار شدند. یک شهید گمنام نیز در روستای «انزها» فیروزکوه، ظهر دیروز با حضور استاندار تهران تشییع شد. همچنین روز گذشته پیکر شهید یاسر عبدلی، جانشین اطلاعات فراجا در خاش که در عملیات آزاد سازی دو گروگان به شهادت رسید روی دستان مردم قدرشناس کوهبنان تشییع شد.

 

تسنیم

زمان استعفا برای کاندیداتوری
در انتخابات مجلس، از خرداد

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون فعلی انتخابات مجلس، استعفای مقامات باید 9 ماه پیش از زمان انتخابات صورت گیرد که در خرداد‌ماه عملی می‌شود. او گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس؛ جدول زمان‌بندی و اجرای احکام انتخابات مجلس از جمله تبلیغات، روند تأیید صلاحیت‌ها، شرایط داوطلبان و حفظ حقوق داوطلبان و نامزدهای نمایندگی مجلس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

امکان پیشروی تا ۱۲ مایلی
سواحل امریکا

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: نیروی دریایی به این دلیل نیرویی راهبردی است که می‌تواند تا ۱۲ مایلی سواحل امریکا برود، اما سایر نیروها از چنین توانمندی‌‌ای برخوردار نیستند. وی افزود: مقابله با تهدیدات در حوزه دریا روز‌به‌روز نو می‌شوند، لذا باید در این رابطه کاری علمی صورت بگیرد؛ البته دامنه تهدیدات و فرصت‌های نوپایه هم نباید فقط در حوزه نظامی محدود شود. با وجود این، چنانچه امنیت برای تردد کشتی‌ها برقرار نباشد، اقتصاد دریایی دچار اختلال می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی