صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فوتبال ایران

پایان سامان در برنتفورد

تنها بازیکن ایرانی حاضر در لیگ برتر جزیره به پایان کار خود در این لیگ معتبر رسید. چرا که باشگاه برنتفورد انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد سامان قدوس در پایان فصل، برنتفورد را ترک می‌کند و از اول جولای بازیکن آزاد می‌شود. این بازیکن 29 ساله و ملی‌پوش فوتبال کشورمان، در حالی این تیم انگلیسی را ترک می‌کند که زنبورها (لقب برنتفورد) ۱۶ ماه در پی جذب او بودند تا اینکه در سپتامبر ۲۰۲۰ او را  ابتدا به صورت قرضی به خدمت گرفتند و در ژانویه به طور دائم به این تیم پیوست. حالا اما قرارداد او تابستان امسال به پایان می‌رسد و اگرچه یک گزینه تمدید برای یک سال دیگر در قرارداد او با برنتفورد وجود دارد ولی او به دنبال نشان دادن خود در هفته‌های باقیمانده است تا بتواند پیشنهاد خوبی برای فصل بعد داشته باشد. البته قدوس در برنتفورد نتوانست فرصت زیادی برای بازی داشته باشد. او از ۶۵ بازی برنتفورد در لیگ برتر، فقط در چهار بازی از ابتدا در ترکیب تیمش بوده که هیچ کدام در این فصل نبوده است. قدوس بعد از جدایی از اوسترشوندس سوئد، بازی‌های خوبی همراه آمیان در لیگ فرانسه داشت ولی به دلیل مسائل انضباطی مربوط به بستن قرارداد با تیم اسپانیایی اوئسکا، به مدت چهار ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم بود. قدوس در شرایطی به لیگ برتر انگلیس رفت که تیم‌هایی مانند فولام و کوئینزپارک رنجرز نیز به دنبال جذب او بودند ولی این بازیکن برنتفورد را انتخاب کرد. با این حال، او در ادامه با مصدومیت نیز روبه‌رو شد تا با این شرایط سخت، حضور در برنتفورد را آغاز کند. نکته دیگری که درباره شرایط قدوس در برنتفورد باید به آن اشاره کرد این است که لیگ برتر انگلیس بنا به نظر اکثر کارشناسان، سخت‌ترین لیگ دنیاست و پیش از قدوس هم بازیکنانی مانند کریم باقری، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش فرصت چندانی برای درخشش در تیم‌های خود در لیگ برتر انگلیس نیافته بودند. با این حال، قدوس تا به اینجا در 86 مسابقه برای برنتفورد به میدان رفته و پنج گل به ثمر رسانده است. توماس فرانک سرمربی برنتفورد درباره بازیکن ایرانی تیمش گفت:« کار کردن با سامان لذت‌بخش بود. او بخشی از تیمی بود که به لیگ برتر صعود کرد و ظرف دو سال اخیر،‌ عضوی ارزشمند در ترکیب تیم محسوب می‌شد. هرگاه او در لیست تیم قرار گرفت و هرگاه که به زمین رفت، ما را ناامید نکرد.» او قدوس را انسانی فوق‌العاده خواند و یادآور شد:« در این برهه بسیار مهم است که سامان، فرصت معمول را برای بازی پیدا کند. ما نمی‌توانیم دقایقی را که قدوس می‌خواهد به میدان برود، برای او مهیا کنیم. با ناراحتی باید بگویم همه طرف‌ها تصمیم گرفتند که سامان باید فرصتی برای جستجوی شانس‌های جدید به‌عنوان یک بازیکن آزاد پیدا کند. برای سامان آرزوی موفقیت در آینده دارم و از زحمات او در مدت حضورش در کنار ما تشکر می کنم.»

 

تساوی دوباره ایران و عربستان

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات زیر ۱۷ سال قهرمانی آسیا آماده می‌کند، شنبه شب در دومین دیدار دوستانه خود مقابل عربستان در ورزشگاه جبل علی دوبی به میدان رفت که این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. این دو تیم در بازی نخست نیز به تساوی بدون گل رضایت داده بودند. شاگردان حسین عبدی در گروه دوم مسابقات زیر ۱۷ سال قهرمانی آسیا که از ۲۵ خرداد در تایلند آغاز می‌شود، با کره‌جنوبی، افغانستان و قطر همگروه هستند.

 

واکنش پرسپولیس به شرط AFC

دیروز اعلام شد پرسپولیس به شرطی مجوز حضور در لیگ قهرمانان را پیدا خواهد کرد که بتواند به کنفدراسیون فوتبال آسیا ثابت کند که مالکیت این تیم با استقلال، مشترک نیست. در همین رابطه، امیرعلی حسینی مدیر کمیته اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس به سایت فوتبالی گفت:« اقدامات در باشگاه پرسپولیس برای تهیه و آپلود مدارک مورد نیاز و تأمین الزامات قانونی در فرایند کسب مجوز حرفه‌ای، طبق مقررات و آنچه درخواست شده بود انجام شده ولی در حال حاضر نامه‌ای از AFC مبنی بر موضوع مالکیت مشترک و یا موارد مشابه به باشگاه نرسیده است و این اخبار بیشتر جنبه گمانه‌زنی و شایعه دارد.» بنا به گفته او، 9 خرداد کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، اسامی باشگاه‌های ایرانی را که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شده‌اند به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی