صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و پنج - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

نظارت ویژه بر 3 بازی هفته پایانی

شهر خسته آماده برگزاری جشن قهرمانی

محمدمحمدی سدهی
روزنامه نگار

بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال نفس‌های آخر خود را می‌کشد و پرونده این مسابقات روز پنجشنبه با معرفی تیم قهرمان بسته خواهد شد. در حال حاضر رقابت برای کسب جام قهرمانی، بین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان است و این دو تیم به ترتیب با 63 و 62 امتیاز در صدر جدول حضور دارند. تنها راه سرخ پوشان تهرانی برای رسیدن به جام، کسب پیروزی مقابل نساجی در قائمشهر است و از سوی دیگر هم اگر پرسپولیس با تساوی کار خود را به پایان برساند و سپاهان، مس کرمان (تیمی که برای بقا می‌جنگد) را شکست دهد، روبان زرد از جام بیست و دوم آویزان خواهد شد.
با وجود این، پرسپولیس شانس اول کسب عنوان قهرمانی است و ورزشگاه وطنی قائمشهر جایی است که باید مقدمات دریافت جام توسط مسئولان سازمان لیگ و هیأت فوتبال استان مازندران فراهم شود. تعداد حضور تماشاگران، آماده‌سازی سکوی قهرمانی و بحث ورود و خروج هواداران از جمله این اقدامات است. در این شرایط رحیم درزی خلردی، رئیس هیأت فوتبال استان مازندران در خصوص اقدامات این هیأت برای بازی پرسپولیس و نساجی می‌گوید: «تاکنون اقداماتی صورت نگرفته و قرار است روز دوشنبه در این خصوص تصمیم‌گیری شود و اینکه چه اقداماتی باید هیأت فوتبال استان و سازمان لیگ انجام دهند، مشخص خواهد شد. جلسه‌ای در استانداری برگزار کردیم و در این جلسه نظرات‌مان را در خصوص بهتر برگزار شدن این دیدار بیان کردیم. امیدوارم این دیدار به بهترین نحو احسن برگزار شود و قائمشهر میزبان خوبی برای این بازی بزرگ باشد.»
علاوه بر این سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص مهیا کردن مقدمات جشن قهرمانی بیان می‌کند: «دو تیم شانس قهرمانی دارند و برای این موضوع تدابیر لازم در دو شهر دیده شده است. برای مهیا کردن جشن قهرمانی مسئولان حاضر در سازمان لیگ و کمیته مسابقات تقسیم بر دو و در دو شهر حاضر می‌شوند و دو کاروان به کرمان و قائمشهر می‌روند، اما در کنار آن جنگ سقوط هم ادامه دارد. برای بازی‌های مس کرمان و سپاهان که یکی از آنها به دسته یک سقوط خواهد کرد و دیگری برای قهرمانی می‌جنگد، نظارت ویژه‌ای خواهیم داشت. همچنین برای بازی صنعت نفت - گل‌گهر که احتمال سقوط صنعت نفت وجود دارد و پرسپولیس – نساجی که احتمال قهرمانی پرسپولیس هست هم نظارت ویژه‌ای خواهیم داشت.»

برگزاری دیدار بدون تماشاگر؟
در این بین این ادعا مطرح شد که احتمال دارد دیدار پرسپولیس- نساجی در شهر دیگری برگزار شود. دلایل این جابه‌جایی هم کم بودن ظرفیت ورزشگاه وطنی، حضور این ورزشگاه در مرکز شهر قائمشهر و کمبود پارکینگ اعلام شد. بر همین اساس اسماعیل اسماعیلی، سرپرست تیم نساجی در این خصوص می‌گوید: «شرایط ورزشگاه وطنی و شهر قائمشهر برای میزبانی از این بازی خوب است و اصلاً امکان چنین چیزی وجود ندارد که این بازی در شهر دیگری برگزار شود.
معمولاً وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیرند برای لطمه وارد کردن به تیم‌ها این بحث مضحک را پیش می‌کشند. برگزاری مسابقات اینچنینی تمرین خوبی برای میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا است‌. مردم و تیم نساجی باید در بازی با پرسپولیس خودشان را برای میزبانی از بازی‌های سنگین لیگ قهرمانان که نماد فوتبال آسیا است، محک بزنند و فرهنگ ایران و مازندران را در سطح قاره نشان بدهند. فقط امیدواریم که طبق قانون ظرفیت ۱۰ درصد از ورزشگاه وطنی در اختیار تیم پرسپولیس قرار بگیرد.» البته احتمال دیگری هم مطرح شد و این احتمال برگزاری دیدار نساجی – پرسپولیس بدون حضور هوادار است. ایزد سیف‌الله‌پور مدیرعامل باشگاه نساجی در خصوص این موضوع چنین واکنشی نشان می‌دهد: «مگر تا این لحظه در این فصل اتفاقی در قائم‌شهر، افتاده است که بخواهند بازی با پرسپولیس را بدون تماشاگر برگزار کنند؟ مگر در بازی‌هایی که با ظرفیت کامل تماشاگر برگزار کردیم اتفاقی افتاد؟ در همین فصل مقابل استقلال با ظرفیت صددرصد تماشاگر بازی کردیم، مطمئن باشید که بازی با پرسپولیس هم در امنیت کامل برگزار خواهد شد.» او همچنین با اشاره به تخصیص 10 درصد جایگاه تماشاگران به هواداران پرسپولیس تصریح کرد: «ما از حق میزبانی و هواداران‌مان دفاع می‌کنیم و 10 درصد از سکوها را در اختیار هواداران پرسپولیس قرار خواهیم داد. اگر در پایان بازی هم پرسپولیس قهرمان شد، آمادگی برگزاری جشن قهرمانی سرخپوشان تهرانی را در ورزشگاه وطنی داریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی