صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

آوار 1000 راکت مقاومت برسر صهیونیست‌ها

شمار راکت‌های شلیک شده مقاومت به سرزمین‌های اشغالی در پنجمین روز تقابل با رژیم صهیونیستی از هزار فروند گذشته و صهیونیست‌ها را در پناهگاه‌ها محبوس کرده است.
به گزارش شبکه خبری العالم، بنابر تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، تعداد شهدای فلسطینی که در میان آنها 6 کودک و 3 زن نیز بودند به 35 نفر رسیده است و بیش از 150 نفر نیز مجروح شده‌اند. در همین حال بر اثر حملات مقاومت تاکنون یک صهیونیست کشته و سه نفر زخمی شده‌اند. صهیونیست‌ها علاوه بر بمباران هدفمند خانه‌های فلسطینیان در غزه، گورستان باریکه غزه را نیز هدف موشک‌های خود قرار داده‌اند اما در عین حال رسانه‌های عبری همچون سران تل آویو از پاسخ مقاومت غافلگیر شده‌اند و در گزارش‌های خود با ارائه آمار و ارقام قابل تأملی درباره شمار موشک‌های مقاومت به نوعی این مسأله را نشان می‌دهند.امیر بوخیوط، روزنامه‌نگار سرشناس اسرائیلی معتقد است: «کابینه دولت نتانیاهو احتمالاً در راستای فشار بر گروه‌های فلسطینی برای موافقت با آتش‌بس، حملات علیه غزه را شدت خواهد بخشید. این رژیم بیش از این تحمل وضعیت کنونی را ندارد.»
علاوه بر غزه، نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس با فلسطینیان درگیر شده‌اند. بنا به اعلام رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی تلاش‌های مصر برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها بین این رژیم و گروه‌های مقاومت فلسطین تاکنون به بن‌بست رسیده است.

 

درخواست کنگره برای آزمایش روان بایدن

بیش از 60 قانونگذار امریکایی در نامه‌ای به کاخ سفید از جو بایدن خواستند یا آزمایش صلاحیت روانی و ادراکی بدهد و یا از رقابت انتخاباتی 2024 کناره‌گیری کند. به گزارش واشنگتن اگزمینر، این 61 جمهوری‌خواه به رهبری رونی جکسون، نماینده تگزاس این نامه را تهیه کرده و نوشته‌اند: «ما باور داریم فارغ از جنسیت، سن یا جهت‌گیری سیاسی، تمام رؤسای جمهور باید توانایی‌های ذهنی درستی داشته باشند. شما گرچه تاکنون دو بار آزمایش جسمانی داده‌اید اما هیچ ارزیابی شناختی نداشته‌اید یا نتایجش را از مردم پنهان کرده‌اید.»

 

اعتراض سودان به نشست شورای حقوق بشر

وزارت خارجه سودان از بی‌توجهی شورای حقوق بشر سازمان ملل به همکاری دولت این کشور و تعامل مثبت آن با نهادهای مربوطه و برگزاری نشست شورای حقوق بشر با سوءاستفاده از شرایط این کشور انتقاد کرد. به گزارش روسیا الیوم، این وزارتخانه در بیانیه‌ای برگزاری نشست ویژه اخیر شورای حقوق بشر درباره شرایط استثنایی فعلی این کشور را محکوم کرد و نوشت: «حمایت و توسعه حقوق بشر در سودان یک دستور کار ملی با اهمیت بالا و در رأس اولویت‌های دولت است و تنها شامل اقداماتی نیست که توسط دولت در راستای اجرای خواسته‌های خارجی انجام شود.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی