صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

خبر در خبر

   فرشید ذبیحی، مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر این استان گفت: هم‌اکنون این جامعه تولید‌کننده به میانه راه رسیدند، اما با توجه به بارش‌ها و پیش‌بینی بارش در روزهای آینده، عشایر باید از اتراق در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.
 علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: علاقه داریم از طریق نمایشگاه کتاب تهران که یک رویداد بسیار مهم بین‌المللی است، شاخص‌های محیط‌زیستی را به دانش‌آموزان و کودکان معرفی کنیم.
محسن نقیلو، دبیر اجرایی ستاد برگزاری هفته محیط‌زیست گفت: تبیین ضرورت اجرای آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در سند محوری اقدامات هفته محیط‌زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) در سال ۱۴۰۲، تعیین شده که به تصویب دولت مردمی و انقلابی سیزدهم رسیده است.
 علیرضا هاشمی، مؤسس و مدیر انجمن پرنده‌نگری طرلان ضمن اشاره به عدم ثبت رسمی روز ملی پرنده‌نگری، از مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصلاح و تغییر تاریخ این مناسبت را به ۲۲ مهر‌ماه درخواست کرد.
سهراب امیری‌نژاد، مدیرکل امور روستایی استانداری بوشهر گفت: در قالب یک دوره آموزش تخصصی، دهیاران استان بوشهر به میزبانی شهرستان‌های کنگان، دیر، دشتی و دشتستان با اقتصاد گردشگری آشنا شدند.
 اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست خراسان‌جنوبی از تلف شدن یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده شاسکوه خبر داد و گفت:طبق بررسی‌های کارشناسی انجام شده روی لاشه، علت تلف شدن این گونه ارزشمند کهولت سن تشخیص داده شده است.
 علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: باید برای خراسان‌جنوبی که به لحاظ ریزگردها جزو ۶ استان اول کشور است، برنامه ملی در راستای کاهش آلودگی هوا ناشی از گردوغبار تدوین و تصویب شود.
 حلیا سادات‌حسینی، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت توجه به آموزش مفاهیم محیط‌زیست از طریق فناور‌ی‌های نوین و رباتیک به کودکان و نوجوانان به‌عنوان یک رویکرد جدید تکنولوژی‌محور در عصر حاضر تأکید کرد.
 احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با اشاره به حرکت جریان «لانینا» به سوی «ال‌نینو» و وارد فاز خنثی شدن این جریان گفت:از جمله تأثیرات این جریان دور پیوند بر آب‌وهوای ایران، می‌تواند آغاز پاییز بهنگام و بارش‌های مناسب و البته تابستانی گرم‌تر از سال گذشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی