صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و چهار - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم روز شنبه23 اردیبهشت را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

    گروهی از مسئولان رسانه‌های ایرانی، اعم از رسانه‌های برخط و مکتوب و همچنین فعالان رسانه‌ای با نگاه‌های مختلف، از پنجشنبه هفته گذشته به سوریه سفر کرده‌اند.
  این سفر به ابتکار اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی انجام شده و طی آن مسئولان و فعالان رسانه‌ای ایرانی از مناطق مختلف جنگی در سوریه دیدار کردند و از طریق جلسات گفت‌وگوی صریح و صمیمی با مسئولان نظامی، سیاسی و رسانه‌ای سوریه، به تبادل نظر پرداختند.
  دیدار و گفت‌و‌گو با بثینه شعبان، مشاور ارشد بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و پطرس الحلّاق، وزیر رسانه سوریه جدیدترین برنامه‌ این گروه بود.
  در روزهای پیش نیز جلسات مشترکی میان این فعالان رسانه‌ای با سرلشکر حسن حسن از چهره‌های نظامی-سیاسی سوریه، بسام ابوعبدالله از تحلیلگران مطرح سیاسی سوریه و همچنین عبداللطیف عمران، سردبیر روزنامه البعث برگزار شد.
  این گروه رسانه‌ای همچنین با حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه و نیز برخی مستشاران سابق ایرانی در سوریه که سال‌های متمادی در بحران سوریه به عنوان مستشار نظامی در این کشور حضور داشتند، دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
 
    ذبیح‌الله خدائیان در جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور، سیاست این سازمان را تمرکز بر موضوعات کلان و نظارت بر مسدودسازی گلوگاه‌های فساد اعلام کرد.
  خدائیان از شناسایی ۲۱۰ گلوگاه فساد در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: این گلوگاه‌ها به دولت اعلام شده و بر اساس تأکید رئیس‌جمهور و اعلام به وزرا و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مقرر شده به مرور اصلاح و گزارش آن اعلام شود. بر این اساس، سازمان بازرسی کل کشور نیز نظارت بر مسدودسازی ۵۴ مورد را در دستور کار دارد تا طی چهار سال ریشه تمامی این گلوگاه‌ها خشکانده شود.
     جانشین نیروی هوافضای سپاه از دستیابی این نیرو به ‌ترکیبی از تجهیزات هشدار و شناسایی دشمن خبر داد. سردار سید مجید موسوی در این باره گفت: در عرصه پدافندی نیز به ترکیبی از تجهیزات هشدار و شناسایی دشمن در برد بیش از یک‌هزار کیلومتر به همراه سامانه‌های مختلف دست یافته‌ایم.
  وی افزود: در عرصه پهپادی نیز با استفاده از دانش بومی، به قابلیت‌های بردهای مختلف و مداومت در پرواز و تنوع در ساخت پهپادها رسیده‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی