صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

شیکاگو تریبون
امریکا

در حالی که هزاران نفر خواهان مهاجرت به امریکا هستند و شمار زیادی از آنان در حال حاضر در مرزهای بین این کشور و مکزیک در وضعیتی بلاتکلیف به سر می‌برند، روز پنجشنبه کنگره امریکا از قوانین جدید مهاجرتی خبر داد که مشخص نیست بر اساس آن چه تعداد از این مهاجران گرفتار مانده در مرزهای جنوبی خواهند توانست وارد کشور شوند. این در حالی است که مقامات امریکایی بعد از پایان قرنطینه‌های کرونایی از پذیرش مجدد و بدون سختگیری مهاجران خبر داده بودند.

 

نو داچلند
آلمان

به طور معمول و طبق قانون اساسی آلمان، رئیس جمهور می‌تواند قوانین را امضا و یا قضات را منصوب کند اما اجازه ندارد به قوه مقننه و یا مجریه دستور دهد. با این حال فرانک والتر اشتاین مایر با شدت گرفتن اختلافات بر سر حذف زغال سنگ از سوخت کشور، به این مسأله ورود و اعلام کرده، آلمان باید حذف تدریجی این سوخت را تا سال 2038 کامل کند. این در حالی است که اخیراً حامیان محیط زیست در برخی معادن با پلیس درگیر شده بودند.

 

گاردین
بریتانیا

یکی از بازداشت شدگان در زندان گوانتانامو که بعد از حملات 11 سپتامبر دستگیر شده بود، در تصاویری به طور مفصل انواع شکنجه‌هایی که امریکا در این زندان به کار می‌گیرد تا زندانیان را آزار دهد، توصیف کرد. او بیش از 40 تصویر در توصیف این شکنجه‌ها ترسیم کرده و گفته است که بین سال‌های 2002 تا 2006 سخت‌ترین سال‌های زندگی‌اش را در گوانتانامو سپری کرده است.

 

الرایه
قطر

فرستاده ویژه امریکا در یمن با تقدیر از نقش قطر در سال‌های جنگ یمن، این کشور را بزرگ‌ترین حامی مردم یمن خواند و اعلام کرد، دوحه در این سال‌ها بیشترین کمک‌های بشردوستانه را به مردم این کشور جنگ‌زده داشته است. او با این حال تأکید کرده است که یمن همچنان نیازمند کمک‌های بیشتری است و باید آن را در صدر فهرست کشورهای نیازمند کمک قرار داد.

جستجو
آرشیو تاریخی