صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

همزمان با شروع چالش های نوین

ناتو بزرگ‌ترین اصلاحات استراتژی خود را شروع می‌کند

ناتو بزرگ‌ترین اصلاحات استراتژی خود را از زمان پایان جنگ سرد انجام می‌دهد که بر سازماندهی مجدد نیروهای عضو و روش‌های واکنش دلالت دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اسپانیایی ال پائیس، اتحاد آتلانتیک شمالی بازبینی استراتژی خود را در پاسخ به چالش‌های جدید ژئوپلیتیکی انجام داده و در حال تکمیل اصلاح استراتژی کلی خود برای مقابله با تروریسم و تهدیدی که توسط روسیه ایجاد شده، است. این اولین استراتژی متحد و یکپارچه ناتو در ۳۰ سال گذشته خواهد بود.  منابع به این روزنامه گفتند که این بلوک در حال تهیه سندی مشتمل بر حدود 4 هزار صفحه است. این تغییر برخی از اقدامات نظامی را شامل می‌شود. در این گزارش به طور خاص، تمرکز از مداخلات بزرگ به استقرار گردان‌های کوچک و اعزام کارشناسان به منطقه تغییر خواهد کرد.
در حالی که برنامه جدید قرار است در ماه جولای در اجلاس ویلنیوس تصویب شود، پیش‌تر در ماه مارس، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفته بود که اعضای اتحاد بر اساس بازبینی‌های انجام شده، قرار است از این پس مانورهای مشترک بیشتری انجام دهند، نیروهای با آمادگی بالاتری را مستقر کرده و همچنین ساختارهای فرماندهی و کنترل را تقویت کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی