صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و سه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خبر در خبر

سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با فراهم شدن شرایط مناسب برای زادآوری این گونه در معرض انقراض، نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش رشکان متولد شد.
محمد رستگاری، مشاور مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، از جمع‌آوری یک واحد آلاینده ذوب قیر و پلمب یک واحد بازیافت ضایعات در شهرستان ری خبر داد.
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر تکاب گفت: هم‌اکنون دنبال سرمایه‌گذار و تکمیل زیرساخت‌های تخت سلیمان در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم.
حسن قاسم‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت حضور بیش از ۱۵هزار پرنده مهاجر در تالاب‌های این استان در یک سال گذشته خبر داد.
علی اسدی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به مرگ و میر ماهیان در سد گلابر، گفت: آخرین مرگ و میر ماهیان سد گلابر مربوط به ۱۰ روز قبل بوده که شاهد بارندگی بودیم و علت مرگ و میر ماهی‌ها ورود گل و لای حاصل از بارندگی به سد است.
علی دارابی، معاون میراث فرهنگی اعلام کرد: بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و ابنیه تاریخی تحت اشراف وزارت میراث فرهنگی در «روز جهانی موزه» رایگان است.
 سیاوش آریا، فعال میراث فرهنگی از دست‌درازی قاچاقچیان آثار تاریخی و جویندگان گنج به یکی از سنگ‌نگاره‌های الیمایی «تنگ سروک» خبر داد.
ابراهیم امیرکلایی، باستان شناس گفت: مطالعات و آزمایش‌های جدید دانشگاه پکن از کاوش‌های محوطه باستانی قلعه‌کش شهرستان آمل از جمله روی دانه‌های برنج نشان می‌دهد که کشت این محصول در مازندران قدمت حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ساله دارد و همچنین به دوره هخامنشیان برمی‌گردد.
جواد چهرراضی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، ایجاد هرگونه آسیبی به قنات جهانی وزوان را کذب دانست.
 سیدمیثم حصاری، معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: هنرمندان مناطق روستایی استان در بیش از ۲۵ غرفه با معرفی و ارائه آثار هنری خود در نخستین جشنواره روستایی و عشایر قزوین حضور فعال دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی