رگبار و رعد و برق در ۲۲ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۲۲ استان و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در برخی نواحی تگرگ امروز در کردستان، مرکزی، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، نیمه غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، قم، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان و پنجشنبه در نیمه شمالی خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.
همچنین رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نیز ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و بارش باران در اغلب استان‌ها، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و افزایش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما از پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه)در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه و شنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) نیز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابرگاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.
ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش نسبی دما و پنجشنبه در این نواحی افزایش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما رخ می‌دهد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
به دنبال این پیش‌بینی‌ها رئیس پلیس راه استان البرز گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های تندری و باد شدید، احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی بویژه جاده کرج- چالوس وجود دارد.
سرهنگ پیمان کرمی اظهار کرد: بر این اساس مسافران از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی