پیگیری برای توزیع شیر و لبنیات رایگان در مدارس

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به پیگیری توزیع شیر رایگان در مدارس، به برنامه «هر ایرانی یک مراقب سلامت داشته باشد» برای سال‌جاری اشاره کرد و گفت: دولت برای این برنامه بودجه بسیار خوبی با حمایت‌های مقام معظم رهبری اختصاص داده است و دنیا باید این موضوع را ببیند که تخصیص این بودجه در شرایطی بوده که کشور در تحریم‌های سختی است.
دکتر حسین فرشیدی روز گذشته در دیدار مشاور منطقه‌ای یونیسف در زمینه تغذیه گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما، تغذیه مادران باردار بخصوص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور از جمله در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و بخشی از هرمزگان است که در این زمینه چند مؤسسه و سازمان از جمله کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) همکاری و همراهی دارند. فرشیدی در ادامه اظهار داشت: دولت پروژه بسیار مهمی را با عنوان «هر ایرانی مراقب سلامت خودش را بشناسد» در دست اقدام دارد که این برنامه برای ۵۵ میلیون نفر اجرا خواهد شد و امیدواریم تا پایان امسال، ۷۰ درصد جمعیت را تحت پوشش قرار دهیم و با کاهش نسبت جمعیت به مراقب، به مرحله‌ای برسیم که مراقبان سلامت، فعالانه با خانواده در تماس و پیگیر فعال برنامه‌های بهداشتی باشند. آشیما گارگ، مشاور منطقه‌ای یونیسف در زمینه تغذیه نیز در این دیدار گفت: ایران امکانات خوبی از لحاظ دانشگاهی دارد و با توجه به وجود ۶۵ دانشگاه و دانشکده پزشکی می‌تواند برنامه‌های تغذیه‌ای خود را در سراسر کشور اجرا کند. وی به تغییر سبک زندگی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر سبک زندگی باید از دوران کودکی انجام شود که اگر از سنین کودکی اتفاق بیفتد قطعاً نتیجه بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت.
مشاور منطقه‌ای یونیسف در زمینه تغذیه افزود: یونیسف آمادگی دارد در اجرای برنامه‌های تغذیه‌ای همراهی‌های لازم را داشته باشد و برای اجرای برنامه‌های تغذیه‌ای و سلامت جامعه تمامی سازمان‌های مرتبط باید وزارت بهداشت را همراهی کنند و وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در اجرای برنامه‌ها موفق باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی