صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــار

در جلسه شورای اقتصاد به ریاست دکتر رئیسی صورت گرفت
بررسی و تصویب تعدادی از احکام برنامه مهار تورم و رشد تولید

جلسه شورای اقتصاد بعد از ظهر سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی و با دستور کار بررسی احکام برنامه مهار تورم و رشد تولید، برگزار و احکام مورد نیاز به منظور تحقق رشد اقتصادی هدف و کاهش نرخ تورم بررسی شد. در این جلسه احکام مربوط به رفع ناترازی ارزی، انضباط مالی و پولی و همچنین تسهیل تأمین مالی فعالیت‌های تولیدی تصویب و مقرر شد، این احکام توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، نهایی تا جهت اجرا به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شود.
برنامه مهار تورم و رشد تولید با کار مشترک سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی و همکاری وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است.

 

برگزاری جلسه مجمع شهرداران کلانشهرها با حضور معاون اول رئیس جمهور
تأمین واگن مترو و اتوبوس برقی برای کلانشهرها سرعت می‌گیرد
معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، با تأکید بر لزوم مشارکت جدی شهرداری‌ها در تحقق شعار سال، گفت: شهرداری‌های کشور به دلیل ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با جامعه می‌توانند از طریق مردمی کردن اقتصاد نقش مؤثری در تحقق شعار سال ایفا کنند.
محمد مخبر،  همچنین با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در جامعه می‌تواند زمینه اختلال در بازارهای مختلف را مهیا کند، اظهارکرد: اگر نقدینگی در خدمت تولید و سازندگی قرار گیرد، تحولات مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد و شهرداران کلانشهرها باید با تعریف پروژه‌های مختلف، زمینه مشارکت مردم و جذب نقدینگی جامعه را برای اجرای این پروژه‌ها فراهم سازند تا از این طریق بتوان در کاهش تورم نیز اثرگذار بود.
معاون اول رئیس جمهور تأمین و به روز‌رسانی تجهیزات، ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین‌آلات شهرداری‌ها را امری ضروری برشمرد و از شهرداران کلانشهرها خواست ضمن تعامل مناسب با وزارت کشور، امکانات مورد نیاز را از تولیدات داخلی تهیه کنند و چنانچه ظرفیت لازم برای تأمین داخلی وجود نداشت از دیگر مسیرها برای تأمین نیازمندی‌های خود اقدام کنند.

 

درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای شفافیت هیأت رئیسه

87 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای خواستار شفافیت آرای اعضای هیأت رئیسه مجلس شدند. به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است: منطق شفافیت آرای نمایندگان برای مردم، آن است که چون نمایندگان با رأی مردم انتخاب شده‌اند، حق مسلم مردم آن است که بدانند منتخبین آنها در مجلس، چه تصمیماتی می‌گیرند و چه رأیی می‌دهند. با همین استدلال و همین منطق، از آنجا که هیأت رئیسه مجلس منتخب نمایندگان است، حق مسلم نمایندگان است که بدانند منتخبین آنها در هیأت رئیسه مجلس، چگونه تصمیم می‌گیرند و چه رأیی می‌دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی