صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم روز سه شنبه 19 اردیبهشت را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

   حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق که  به ایران سفر کرده است، دیدار و گفت‌و‌گو کرد. پس از این ملاقات، یک یادداشت تفاهم همکاری با هدف توسعه و تعمیق تعاملات حقوقی و قضایی میان ایران و عراق به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و فائق زیدان رسید.

  حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور گفت: بر اساس گزارش هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادعای احمد علیرضا بیگی مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس فاقد اسناد و مدارک مثبته است و موضوع برای رسیدگی قانونی به دادستانی تهران ارجاع داده شد.
    علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز از احضار احمد علیرضا بیگی خبر داد.
 
   ستاد انتخابات کشور در نخستین اطلاعیه خود اعلام کرد که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 11 اسفندماه 1402 در 208 حوزه سراسر کشور برگزار می‌شود. این ستاد افزود که ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از یکشنبه 19 آذر ماه 1402 آغاز شده و تا شنبه 25 آذرماه به مدت یک هفته ادامه می‌یابد.

    سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در عمان، طی سخنانی در جمع استادان و فرماندهان دانشگاه علوم راهبردی و دفاعی این کشور، با اشاره به اینکه نشانه‌های افول قدرت امریکا از مدت‌ها پیش نمایان شده، یکی از ویژگی‌های نظم جدید را یک نظم منطقه‌ای برشمرد و گفت: زمینه‌های قطعی و وسیع همگرایی در ملت‌های منطقه وجود دارد و کشورها دیر یا زود بر اختلافات تصنعی و عوامل واگرایی غلبه پیدا خواهند کرد.
    وی با بیان اینکه تبدیل خلیج فارس و دریای عمان به آب‌های دوستی و پیشرفت و رفاه برای مردم منطقه دور از دسترس نیست، افزود: دستیابی به این آرمان بزرگ نیازمند تدبیر و تلاش و رفع توطئه‌ها و فتنه‌هایی است که در سر راهمان قرار دارد. وحدت و برادری بین مسلمانان مورد تأکید دین و رهبران دینی ما بوده و هر قدمی در این مسیر برداشته شود خداپسندانه خواهد بود.
     روزنامه اماراتی «نشنال» گزارش داد که مقامات مصری و عراقی به این روزنامه گفته‌اند مصر و ایران از ماه مارس در بغداد در حال گفت‌وگو و مذاکره درباره عادی‌سازی روابط تهران-قاهره بوده‌اند.  این روزنامه اماراتی، با بیان اینکه آخرین دور از این مذاکرات آخر هفته آغاز شد، مدعی شدند که در این مذاکرات همچنین به موضوع کاهش تنش‌ها در مناطقی که ایران نفوذ چشمگیری در آنها دارد، از جمله یمن، لبنان و سوریه پرداخته است. آنان همچنین اظهار کردند، دو طرف در حال بررسی امکان دیدار میان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی