صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد و یک - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

 مهدی مشهدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، برای 200 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جامعه باید به این سمت هدایت شود که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تضمین‌کننده امنیت غذایی است.
 محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: برای اینکه هتل‌ها خدمات بهتری به زائران ارائه کنند، بهتر است که دریافت نرخ ارزی در هتل‌ها مطابق مصوبه وزارت میراث فرهنگی باشد.
 محمد محسنی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی هرمزگان گفت: سکه تاریخی «نقره آل جلایر» کشف شده در استان طی نشست روز یکشنبه شورای ثبت آثار کشور، در فهرست ثبت ملی قرار گرفت.
محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از ثبت 3 اثر تاریخی این استان در فهرست آثار غیرمنقول فرهنگی و تاریخی کشور خبر داد.
 سرهنگ علیرضا طاهری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۲۵ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در شهرستان چادگان با حکم قضایی از ید متصرفان خارج شد.
جعفر برمکی، سفیر ایران در کنیا گفت: برای معرفی قوم بلوچ و اقداماتی که آنها در کنیا انجام داده‌اند، موزه‌ای در قلعه مسیح شهر مومباسای کنیا با توضیحاتی به زبان انگلیسی و فارسی راه‌اندازی شد.
 عباس بهزادمنش، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: برگزاری مانورهای اطفای حریق کاهش چشمگیری در حریق مراتع داشته به طوری که در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۶۱ درصدی حریق نسبت به سال قبل از آن بوده‌ایم.
ابوالفضل عالی، سرپرست هیأت باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد از بررسی ارتباط دو محوطه پیرامونی با این معدن خبر داد و گفت: احتمالاً در این محوطه‌ها ابزارآلات معدن‌کاران تهیه و پشتیبانی شده است.
 امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان ملل، میزبان کنفرانس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های گرد‌و‌غبار خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی