صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

 حریت دیلی‌نیوز
ترکیه

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده است، آنکارا که زمانی خواهان دریافت جنگنده‌های اف 35 امریکا بود، اکنون دیگر آنها را نمی‌خواهد و آشیانه جنگنده‌های خود را با برندهای دیگری پر کرده است اما خواهان این است که هر چه زودتر پولی را که بابت دریافت اف 35 به امریکا داده بود، دریافت کند. این در حالی است که امریکا در سال‌های اخیر بارها وارد چالش جدی با ترکیه بر سر این جنگنده‌ها شده بود.

 

گلوبال‌تایمز
چین

در حالی که کارشناسان می‌گویند بهبود روابط بین کشورهای شرق آسیا با وجود مداخله‌جویی‌های امریکا قابل انتظار نیست، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن به کره‌جنوبی سفر کرده و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است. این سفر اولین سفر یک رهبر ژاپنی به سئول است. این در حالی است که هر دو کشور تحت فشار امریکا برای تقابل با چین قرار دارند.

 

تورنتو استار
کانادا

انتاریو متعهد شده است با رآکتورهای اتمی جدیدی این منطقه را به سوی انرژی‌های پاک ببرد. اما منتقدان در مورد اینکه این ایده برای محیط زیست خوب باشد، شک دارند و می‌گویند، رآکتورهای اتمی نه تنها آلودگی‌های احتمالی را در بر دارند که راه‌اندازی آنها هزینه بالایی می‌طلبد. ضمن اینکه همیشه این نگرانی وجود دارد که ایمنی آنها به خطر بیفتد.

 

الاخبار
لبنان

در هفته‌های آینده قرار است نسخه جدیدی از اجلاس عقبه و شرم‌الشیخ برگزار شود. از همین رو از هم‌اکنون تشکیلات خودگردان فلسطین تکاپوها برای به نتیجه رسیدن این نشست را آغاز کرده است. با این حال این تکاپوها به نفع گروه‌های مقاومت نیست و بیش از هر چیز آنها را هدف می‌گیرد. این در حالی است که اسرائیل در حال آماده شدن برای تشدید حملات خود در کرانه باختری است.

جستجو
آرشیو تاریخی