صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

لاریجانی خبر تسنیم را تکذیب کرد
خبر اول اینکه، روز گذشته تسنیم در گزارشی اختصاصی خبر داد که رئیس سابق مجلس با سابقه 12 سال ریاست، قصد حضور در انتخابات پیش روی پارلمان دارد تا مجدداً عرض اندام نماید. مطابق این گزارش، علی لاریجانی قرار است با ارائه لیستی در این انتخابات شرکت کند. به گفته تسنیم، چند نفر از نزدیکان علی لاریجانی در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری، این موضوع را تأیید کرده‌اند.
ساعاتی بعد از انتشار این ادعا صفحه مجازی علی لاریجانی این خبر را تکذیب کرد. در تکذیبیه لاریجانی آمده است: «نه بحثی درباره حرکت انتخاباتی در میان است و نه ارائه لیست سراسری و نه رایزنی با دیگران صورت پذیرفته. لذا بدین وسیله از جریان خالص سازی رفع نگرانی می‌شود و بعید است با این روش‌های برادران بتوان رقابت تصنعی ایجاد کرد.»
علی لاریجانی در آخرین دور حضور خود در مجلس شورای اسلامی، برخلاف دوره های قبلی نتوانست رأی اول مردم قم را کسب نماید.
 

صدور قرار مجرمیت
برای اسحاق جهانگیری
خبر دیگر اینکه، دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی از صدور قرار مجرمیت برای اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت سابق به دلیل اظهاراتش علیه محمدباقر قالیباف در جریان مناظرات انتخاباتی سال 96 خبرداد. به گزارش تسنیم، به دنبال انتشار خبری در برخی رسانه‌ها با عنوان «شکایت قالیباف از جهانگیری به خاطر مناظره‌های انتخابات ۹۶» محمد سعید احدیان در توضیحاتی، با اشاره به اینکه «دکتر قالیباف همان سال96  به دلیل دروغ‌های آقای جهانگیری از او شکایت کرد»، افزود: «در نهایت اسفند پارسال در دادسرا قرار مجرمیت صادر و سپس پیغام‌ها برای گرفتن رضایت شروع شد که تنها شرط آقای قالیباف پذیرش رسمی اشتباه بود. در همین حال که آقایان پیگیر رضایت هستند، تیم رسانه‌ای‌شان شروع به عملیات روانی برای تأثیرگذاری بر رأی دادگاه کرده است.»
 

دفاع انگلیس از توهین
به مقدسات اسلامی
دست آخر اینکه، با انتشار خبر مجازات دو نفر از افراد مجرم و سازمان‌دهنده شبکه ضد دینی در توهین به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)،BBC  انگلیس تنها یک روز پس از سوگواری برای حبیب اسیود، تروریست سوئدی که دستش به خون مردم خوزستان آلوده بود، این‌بار عزادار هتاکان به مقدسات شد. تلویزیون فارسی‌زبان دولت انگلیس که هفته گذشته آنتن خود را به تقدیس و تملق پادشاه و حکومت موروثی در این کشور اختصاص داده بود، پیش از این نیز بارها با پوشش اخبار مدافع نشریه فرانسوی موهن به مقدسات در قالب «آزادی بیان»، از رویه هجمه به باورهای مسلمانان حمایت کرده بود. این درحالی است که محترم شمردن انحرافات جنسی در عین حمایت از روند توهین به مقدسات اسلامی از جمله ارکان ثابت این شبکه انگلیسی بوده است.
گفتنی است، تعدادی از عناصر دستگیرشده آشوب‌های سال گذشته و براندازان نیز با حمایت از توهین‌کنندگان به اهل بیت(ع)، نسبت به مجازات آنها اعلام نگرانی کردند؛ BBC در گزارش خود تصریح کرد که بهاره هدایت، نرگس محمدی، ‌گلرخ ایرایی، زهره سرو، ‌نسرین جوادی و سپیده قلیان از جمله این افراد بوده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی