صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

روی خط نمایشگاه کتاب

رونمایی تقریظ رهبر انقلاب بر
 «کتاب خاتون و قوماندان»

نشست رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر «کتاب خاتون و قوماندان» ۲۲ اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود.سید سجاد جلینی مدیر نشر ستاره‌ها به ایبنا گفته: این مراسم به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب همزمان با دهمین سالگرد تأسیس لشکر فاطمیون در مشهد مقدس برگزار و به صورت زنده از نشانی الکترونیکی KHAMENEI.IR و شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.«خاتون و قوماندان» روایت زندگی خانم ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده برجسته و پرافتخار لشکر فاطمیون است که به قلم مریم قربانزاده نوشته و توسط نشر ستاره‌ها چاپ و منتشر شده است.علیرضا توسلی معروف به ابوحامد یکم مهر ۱۳۴۱ در افغانستان به دنیا آمد و ۹ اسفند ۱۳۹۳ در سوریه، شهر درعا شهید شد. او فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون بود. تمام زندگی‌اش را رزمنده بود و در جبهه‌ها جنگید. با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفته و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت.

 

«هستی مرگ»
در راه نمایشگاه کتاب

امیررضا مافی نویسنده کتاب «هستی مرگ» از انتشار این کتاب توسط نشر خزه و عرضه‌اش در نمایشگاه کتاب خبر داد.مافی به مهر گفته: «این کتاب روایت مواجهات من با مردن آدم‌های دور و نزدیکم است که خصوصاً در دوران کودکی و نوجوانی تجربه کرده‌ام. در این روایت‌ها مسأله‌ام این بوده که چگونه می‌توانیم در برابر مرگ، معنای زندگی و وجود را پیدا کنیم.در «هستی مرگ» خواننده با روایت‌های واقعی از زندگی خودم با اسم واقعی افراد روبه‌رو می‌شود که از دنیا رفته‌اند یا در قید حیات هستند. دست‌کم خودم اثری را در ادبیاتمان سراغ ندارم که این‌طور کاملاً منطبق بر واقعیت زندگی نویسنده باشد و از آن برای ارائه مفاهیم استفاده کند.»«وضعیت تهی»، «وضعیت بنفش»، «وضعیت مجهول» و «گیلاس‌های زرد» از عناوین آثار پیشین این نویسنده در قالب داستان است و اکنون پس از پنج سال با کتاب «هستی مرگ» در سی وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

 

عرضه کتابی درباره نقش
سردار سلیمانی در بازسازی عتبات

کتاب «معمار حرم» درباره نقش سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با ۲۷۰ عنوان کتاب در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند که از این‌ تعداد، ۲۱ عنوان چاپ اولی هستند.بین ۲۱ عنوان چاپ اول این‌ مؤسسه انتشاراتی می‌توان کتاب‌های «اطلس لشکر ۱۱ امیرالمؤمنین» و «روزشمار عملیات والفجر ۲ و ۳» را دید که کتاب دوم، جلد بیست‌وششم مجموعه «روزشمار جنگ ایران و عراق» است که این‌ ناشر چندسالی است منتشر می‌کند.دیگر کتابی که این ‌ناشر به نمایشگاه کتاب تهران می‌آورد، «معمار حرم» نوشته بهنام باقری است که درباره نقش سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در بازسازی عتبات عالیات نوشته شده است.

 

روایتی خواندنی
از تولد موشک‌های ایرانی

«خط مقدم» روایتی است از تولد اولین موشک ایرانی، آن هم در دل جنگ و با دست‌های خالی. خط مقدم، سیر تولد تا تکامل فناوری موشکی است که به همت «شهید حسن طهرانی‌مقدم» متولد شد و روی پاهایش ایستاد و غرور آفرید. روایت کردن از قد کشیدن موشک‌های ساخت ایران آن‌قدر مفصل است که در قالب کلمات نگنجد و آن‌قدر جذاب است که لحظه‌ای غفلت از آن روا نیست.این کتاب ماحصل تحقیقات و مستندات «مرکز حفظ آثار موشکی» است که طی چندین سال گردآوری و تدوین شده و در نهایت به قلم «فائضه غفارحدادی» نگاشته شده است. کتاب در سال‌های اولیه چاپ در انتشارات دیگری بود و در طی سه سال فقط دو بار تجدید چاپ شد.پس از آن با ویراست جدید و کم ‌و زیاد کردن مطالب آن در انتشارات شهید کاظمی تجدید چاپ شد.

جستجو
آرشیو تاریخی