صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار

استقرار ستاد اربعین استان تهران در نجف از ماه آینده
جلسه ستاد اربعین استان تهران به ریاست استاندار تهران برگزار و بر لزوم تهیه برآوردها برای پشتیبانی‌ مراسم اربعین امسال تأکید شد.
فخاری در این جلسه اظهار داشت: از آنجا که برگزاری مراسم اربعین مسبوق به سابقه است، موضوعاتی همچون کمک‌رسانی، اعزام، اسکان و هماهنگی بین دستگاهی همچون سال‌های گذشته و بهتر از آن  باید انجام شود. استاندار تهران تأکید کرد: باید تمرکز بر تأمین منابع و دریافت کمک‌های مردمی باشد و برای اسکان زائرین و اعزام آنها ابتکارات لازم به کار گرفته شود. فخاری به لزوم تهیه برآوردها برای پشتیبانی‌ مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: ستاد استان در نجف از ماه آینده مستقر می‌شود و کار را شروع می‌کند، همچنین ظرفیت بخش خصوصی، جامعه خیرین و کسانی که به طور عمده می‌توانند کمک کنند، به کار گرفته‌شده و جلسه ویژه برای این منظور برگزار می‌شود.

 

کاهش 85 درصدی اقلام دارویی کمیاب
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در گذشته تعداد اقلام دارویی کمیاب حدود ۴۰۰ قلم بود اما در حال حاضر به ۶۰ قلم رسیده است.
بهرام عین‌اللهی، در حاشیه برنامه پاسخگویی به مطالبات مردمی درباره تعداد اقلام دارویی کمیاب در کشور گفت: در حال حاضر ما سعی داریم ذخایر دارویی را در کشور افزایش دهیم و تاکنون ذخایر دارویی را به ۷۰ درصد رسانده‌ایم. وی درباره وضعیت شیرخشک در کشور نیز افزود: در حال حاضر شیرخشک مورد نیاز کشور به صورت ارز ترجیحی به میزان کافی تأمین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی درباره پایان کرونا در ایران و جهان گفت: وضعیت اضطراری کرونا به این معناست که اگر شما بخواهید از کشور خارج شوید باید واکسن دریافت کرده و تست پی سی آر انجام دهید، اما در حال حاضر که از شرایط اضطرار خارج شدیم دیگر نیازی به انجام این مراحل نداریم. در این وضعیت افراد می‌توانند به راحتی بدون اینکه محدودیتی داشته باشند از کشوری به کشور دیگر سفر کنند. اما کرونا همچنان در دنیا فعال است و هنوز پایان آن اعلام نشده است. وزیر بهداشت درباره تعرفه‌گذاری پرستاران بیان کرد: علی‌الحساب تعرفه پرستاران در دو نوبت پرداخت شده و از امسال هم طبق قانون مجلس به صورت سرانه بیمار و طبق عملکرد پرستار پرداخت خواهد شد.
وی درباره استخدام پرستاران در سال ۱۴۰۲ گفت: سازمان اداری و استخدامی تا کنون مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار را داده اما هنوز از سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشده است و ما منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه هستیم. همچنین دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار دکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان با اشاره به نزدیکی ایران و افغانستان، از آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری‌های حوزه سلامت با افغانستان خبر داد و گفت: لازم است کارگروه مشترکی بین دو کشور برای عملیاتی شدن برنامه‌های مشترک با زمان‌بندی مشخص تشکیل شود. قلندر عباد سرپرست وزارت بهداشت افغانستان در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی کشورمان از اجلاس گروه۵، با اشاره به تقویت حوزه بهداشت، موفقیت افغانستان در مبارزه با برخی بیماری‌ها و تقویت واکسیناسیون در این کشور، گفت: ارتقای شاخص‌ها و تأمین سلامت، نیازمند مشارکت کشورها با همدیگر است و امیدواریم همکاری‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، تحقیقاتی و دارویی با ایران، گسترش یابد.
همچنین وزیر بهداشت کشورمان در دیدار وزیر بهداشت تاجیکستان با اشاره به اینکه ایران و تاجیکستان اشتراکات زیادی در فرهنگ و زبان دارند، گفت: همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بین ایران و تاجیکستان می‌تواند در دستور کار قرار گیرد چرا که دسترسی به  محصولات ایرانی برای تاجیکستان مطلوبیت اقتصادی بیشتری دارد.
وزیر بهداشت تاجیکستان نیز در این دیدار یادآور شد: علاقه‌مندیم پزشکان و اساتید علوم پزشکی تاجیکستان، همکاری‌های علمی و تحقیقاتی را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهند. یکی دیگر از زمینه‌های تقویت همکاری نیز، حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی