صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

تاج: تیم‌ملی بانوان
مدیون کرمان است

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان کرمان حضور یافت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: «اگر رشادت‌های سلیمانی و سلیمانی‌ها نبود، امروز این امنیت را نداشتیم.» او با بیان اینکه قهرمان فوتبال بانوان از کرمان است، افزود: «کرمان قابلیت‌های گسترده‌ای در حوزه فوتبال دارد و ۱۰ بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان از این استان است. خوشبختانه یک نگاه نو در کشور به فوتبال بانوان در حال انجام است. فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست و امروز بسیاری از کشورها توسعه و قدرت خود را به وسیله فوتبال به رخ یکدیگر می‌کشند. بسیاری از صفحات روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیون با فوتبال پر می‌شود. اگر روزی تلویزیون فوتبال را به خانه‌های مردم آورد، امروز تلویزیون به دلیل برنامه‌های فوتبال دیده می‌شود.»

 

دلیل پرداخت نشدن اقساط وام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

انتشار اسناد مالی باشگاه پرسپولیس در سایت کدال نشان داد که این باشگاه ۲۰۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده که از یک تاریخ به بعد اقساط پرداخت نشده و اگر در مورد تسویه آنها فکری نشود پرسپولیس باید جریمه آن را هم بپردازد. سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا باشگاه پرسپولیس نتوانسته قسط وام خود را پرداخت کند و مشکل این باشگاه کجاست. طبق پیگیری‌ها باشگاه پرسپولیس بعد از بسته شدن دوباره حساب آنها امکان واریز اقساط به بانک شهر وجود ندارد. باشگاه پرسپولیس از عرضه اولیه سهامش مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان را سپرده کرده که سود آن به حساب باشگاه واریز می‌شود و بعد از بسته شدن چند باره حساب سرخپوشان این بار توسط دو شخص حقیقی علاوه بر اینکه مسئولان این باشگاه نتواسته‌اند اقساط خود را پرداخت کنند سود سپرده خود را هم نتوانسته‌اند برداشت کنند. این باشگاه باید مشکل حساب بسته‌اش را حل کند تا بخشی از مشکلاتش در زمینه‌های مالی برطرف شود. ظاهراً بخش حقوقی پرسپولیس در حال رایزنی با دو شخصی است که موفق شده‌اند با گرفتن حکم، حساب باشگاه را ببندند.

 

حزباوی: همیشه تا پای جان برای پرچم کشورم می‌جنگم

در حالی که در هفته‌های اخیر مباحثی در مورد پیشنهاد فدراسیون فوتبال قطر به امین حزباوی برای تغییر تابعیت و حضور در تیم ملی این کشور مطرح شده بود، کاپیتان تیم ملی جوانان کشورمان و باشگاه فولاد خوزستان با انتشار یک استوری این چنین به موضوع واکنش نشان داد: «بنده هیچ پیشنهادی از تیم ملی قطر یا تیم‌های ملی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نداشتم. فقط پیشنهاد داشتم از چند باشگاه‌ خارجی همانند دیگر بازیکنان تیم ملی ایران که در لیگ‌های خارج ایران شاغل هستند. هر زمان با صلاحدید کادر محترم تیم ملی فوتبال ایران به تیم ملی دعوت شوم تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم و همیشه تا پای جان برای پرچم ملی کشورم ایران می‌جنگم.»

 

احضار مدیران سرخابی و سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق

با اعلام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، فرشید سمیعی، معاون حقوقی و سخنگوی باشگاه استقلال، حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال به همراه بیژن طاهری، سرپرست تیم استقلال جهت ادای پاره ای از توضیحات باید در محل کمیته اخلاق حضور یابند. همچنین رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز جهت ارائه پاره‌ای از توضیحات در کمیته اخلاق حضور خواهد یافت. لازم به ذکر است رضا فتاحی، سرپرست تیم سپاهان نیز جهت ارائه پاره‌ای از توضیحات باید روز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه از ساعت 16:00 به کمیته اخلاق برود. با اعلام کمیته اخلاق، عدم حضور مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

 

حکم کمیته انضباطی علیه تراکتور

بر اساس رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تیم تراکتور به دلیل استفاده تماشاگرانش از لیزر در بازی مقابل سپاهان، 2 میلیارد ریال جریمه شد. باشگاه تراکتور مکلف است حداکثر یک هفته پس از تاریخ صدور قطعی رأی، نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

جستجو
آرشیو تاریخی