صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

قهرمانی تیم پالما با ستاره‌های فوتسال ایران در اروپا

حسین طیبی به آرزوی خود رسید

گروه ورزشی/ دیدار فینال فوتسال جام باشگاه‌های اروپا یکشنبه شب در مایورکا برگزار شد و تیم فوتسال پالما اسپانیا توانست با قهرمانی در این رقابت‌ها به بزرگ‌ترین افتخار ممکن در سطح باشگاهی دست یابد. پالما که دو ستاره تیم ملی فوتسال کشورمان را در اختیار دارد در فینال از حضور حسین طیبی بهره برد اما مسلم اولادقباد در این دیدار حساس حضور نداشت و در پایان نماینده اسپانیا با پیروزی برابر اسپورتینگ پرتغال در ضربات پنالتی بر بام اروپا ایستاد. نیمه اول این مسابقه دشوار و نزدیک در شرایطی خاتمه پیدا کرد که تیم پالما توانست روی حرکت تکنیکی مولر دروازه‌بان برزیلی خود که ستاره مسابقه بود، با ضربه ماریو ریویلیوس در دقیقه 13 به گل اول دست پیدا کند و تا پایان نیمه اول با وجود فشار زیادی که شاگردان دیاز وارد کردند، پالما با تمام وجود دفاع کرد و توانست با حفظ همین نتیجه به رختکن برود. در نیمه دوم فشار اسپورتینگ باعث شد تا این تیم در دقیقه 33 با ضربه زیکی به گل تساوی دست پیدا کند و بازی در پایان وقت‌های قانونی و وقت اضافه با تساوی یک گله با درخشش گلر پالما پایان یابد. در نهایت یاران طیبی و اولاد قباد، با نتیجه 3-5 از سد حریف پرتغالی گذشته و قهرمان اروپا شدند.
طیبی که در بازی نیمه نهایی برابر بنفیکا آسیب دیده بود با وجود مصدومیت باز هم توانست درخشش همیشگی را داشته باشد و اولین زننده پنالتی تیمش بود و در شرایطی پنالتی اول تیم پالمای اسپانیا را مقابل نماینده قدرتمند پرتغالی به گل تبدیل کرد که پنالتی اول تیم حریف نیز با واکنش مولر از دست رفت.
در ادامه سبزپوشان پالما که برای اولین بار حضور در بالاترین سطح فوتبال اروپا را تجربه می‌کردند، توانستند با گل کردن پنالتی‌های دیگر خود، به‌عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا دست پیدا کنند.
طیبی 4 سال پیش در فینال جام باشگاه‌های اروپا در ترکیب تیم فوتبال غیرت قزاقستان مقابل اسپورتینگ شکست تلخ 2-1 را تجربه کرده بود، اما امسال سرانجام به چیزی که در ذهن داشت، دست پیدا کرد و قهرمان اروپا شد. امشب با وجود احساس درد از مصدومیت نیمه‌نهایی، با آمادگی کامل در ترکیب بازی فینال قرار گرفت و با یک نمایش درخشان و پایاپای با ستاره‌های نامدار اسپورتینگ توانست به آرزوی دیرینه خود پس از کسب یک چهارمی اروپا، دو سومی و یک نایب قهرمانی دست پیدا کند و سرانجام به‌عنوان بازیکن بر بام فوتبال اروپا بایستد.
جستجو
آرشیو تاریخی