صفحات
شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هشتاد - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــار

تسنیم

ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای نظارت بر بازار

سخنگوی دولت گفت: تشکیل وزارت بازرگانی موجب تقویت حوزه هماهنگی وزارتخانه‌های مختلف در حوزه واردات و صادرات است. علی بهادری‌جهرمی با بیان اینکه ‌ما در بازار شاهد افزایش بی‌معنی و بی‌منطق قیمت‌ها هستیم، افزود: یکی از دلایل این مسأله آن است که دولت ساختار مناسبی برای نظارت بر بازار در دست ندارد. وزارت بازرگانی این نقش را برای دولت ایفا خواهد کرد. ‌بهادری جهرمی با بیان اینکه یکی از انتقادات برخی به تشکیل وزارت بازرگانی، تبدیل این وزارتخانه به وزارت واردات بوده است، تصریح کرد: ما در لایحه تشکیل وزارت بازرگانی صرفاً اختیارات مربوط به بازار داخل را به این وزارتخانه داده‌ایم و واردات هر حوزه به عهده وزارتخانه مربوطه آن است.

 

فارس

دعوت ایران از عمان برای شرکت
در رزمایش بین‌المللی دریایی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار همتای عمانی خود گفت: همکاری‌های دفاعی میان دو کشور ایران و عمان رو به جلو و با پیشرفت سریع است و از عمان دعوت می‌کنیم تا در رزمایش‌های مرکب بین‌المللی دریایی نیز شرکت کند. سرلشکر محمد باقری منطقه خلیج فارس و غرب آسیا را یکی از حساس‌ترین مناطق جهان دانست و گفت: امروز نشانه‌های جدیدی از تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق دیده می‌شود و باید تأکید کرد که آینده متعلق به منطقه ما و آسیاست.

 

ایرنا

فروش روزانه نفت ایران به
یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تحولات جدی در صادرات نفت کشورمان اتفاق افتاده و فروش روزانه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است. محسن منصوری با اشاره به اینکه دولت، طی سال گذشته با وجود مشکلات مالی در توزیع اعتبارات بخش عمرانی رکورد زد، افزود: پارسال در مجموع ۲۷۰ هزار میلیارد تومان (همت) پول و اعتبار عمرانی در کشور توزیع شد. معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تحقق این میزان اعتبارات عمرانی سفر در سال نخست موفقیت بسیار خوبی است، ادامه داد: دولت عزم خود را برای خدمات‌رسانی به مردم جزم کرده و این امر با پیگیری بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دولت سیزدهم تلاش زیادی انجام داد تا نرخ تورم در کشور از ۶۰ به ٤٨ درصد کاهش پیدا کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی