صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

رئیس واگنر روسیه
را تهدید کرد

یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت پیمانکاری نظامی موسوم به گروه واگنر، روسیه را تهدید کرد اگر مهمات لازم را دریافت نکند، نیروهای خود را از باخموت خارج خواهد کرد. این در حالی است که این گروه نقش مهمی در حمله به باخموت بر عهده دارد. میدانی که برای روسیه، پیروزی در آن اهمیت بسیاری دارد. به گزارش دویچه وله، رئیس واگنر پیشتر وعده داده بود نیروهایش تا نهم ماه مه (19 اردیبهشت) باخموت را به طور کامل تسخیر می‌کنند. نبرد بر سر تسلط بر شهر باخموت در استان دونتسک در شرق اوکراین از ماه‌ها پیش با شدت ادامه دارد و گروه واگنر در محاصره این شهر و عقب‌راندن نیروهای اوکراینی از برخی مواضع نقشی محوری بر عهده داشته‌است.

 

نشست سودانی‌ها
در عربستان

هیأت‌هایی از ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان که نزدیک به سه هفته است در حال جنگی تمام عیار هستند، به منظور انجام مذاکرات به جده سفر کردند. به گزارش شبکه سعودی العربیه هیأت ارتش سودان از سه افسر و یک سفیر تشکیل می‌شود و در هیأت نیروهای پشتیبانی سریع سه افسر حضور دارند. در همین خصوص فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی تلفنی با همتای امریکایی خود گفت‌و‌گو کرد. لازم به ذکر است، با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان و اعلام پایبندی به آن از سوی طرفین، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

 

سقوط جنگنده امریکایی در حومه سئول

ارتش امریکا اعلام کرد که یک جنگنده اف 16 این کشور روز شنبه (دیروز) در حین تمرین در نزدیکی یک پایگاه نظامی امریکا در کره جنوبی سقوط کرد. ارتش امریکا گفت که خلبان به بیرون پریده و به نزدیکترین مرکز پزشکی منتقل شده است. بنا بر این گزارش این جنگنده پس از سقوط آتش گرفت. مقام‌های امریکایی که در حال بررسی علت دقیق این حادثه هستند، تأکید کرده‌اند، در این رویداد به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است. ارتش امریکا جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نکرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی