صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

آخرین فرصت فدراسیون فوتبال برای معرفی کادر فنی امید

جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی برگزار و در این جلسه درباره آخرین وضعیت ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی هانگژو تصمیم‌گیری شد. ستاد عالی بازی‌ها با تأکید بر اعزام تیم فوتبال امید به بازی‌های آسیایی از فدراسیون فوتبال خواست تا ٢٣ اردیبهشت با انتخاب کادر فنی و مدیریتی این تیم و ارسال مستندات به این ستاد درباره وضعیت اعزام این تیم تعیین تکلیف کند. همچنین مقرر شد درباره پاداش ورزشکاران مدال‌آور در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در جلسه‌ای با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان بحث و تبادل نظر صورت گیرد و در جلسه آینده درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.
سید مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در این باره  گفت: «اگر فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای اعزام تیم امید به بازی‌های آسیایی هانگژو ندارد، آن را اعلام کند. البته در جلسه گزارش دادیم در طول ۳ الی ۴ ماه گذشته ۴ جلسه رسمی با فدراسیون فوتبال داشتیم و در آخرین جلسه که با حضور تاج، قلعه‌نویی و حیبیب کاشانی داشتیم قرار شد طی هفته گذشته دوستان سرمربی تیم امید را مشخص کنند ولی احتمالاً اختلاف‌نظرهای مختصری در این خصوص وجود دارد و فدراسیون فوتبال باید در این خصوص شفاف‌سازی کند. مسئولان فدراسیون فوتبال درحال برگزاری جلسات مشترکی بین امیر قلعه‌نویی و حبیب کاشانی هستند تا بتوانند سرمربی را انتخاب و تیم را آماده کنند.»

 

دستور سجادی
به مسئولان ورزشگاه آزادی

دیدار پرسپولیس و پیکان در شرایطی برگزار شد که دیروز مدیریت مجموعه ورزشی آزادی اعلام کرد که به علت تأخیر باشگاه پیکان در اعلام میزبان بودن در بازی برابر پرسپولیس و متعاقب آن نامه ورزشگاه آزادی مبنی بر انجام ساخت و ساز، امکان برگزاری بازی در این ورزشگاه وجود ندارد اما سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، به مسئولان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی دستور داد پیرو توافقات انجام شده میان سازمان لیگ و باشگاه پیکان برای محل برگزاری بازی، این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

 

پرسپولیسی‌ها پاداش گرفتند

مربیان و بازیکنان پرسپولیس دیروز پیش از دیدار با پیکان پاداش پیروزی مقابل گل گهر در جام حذفی را دریافت کردند. رضا درویش که در پرداخت بموقع پاداش برد بازیکنان و مربیان اصرار ویژه‌ای دارد، پاداش پیروزی برابر گل گهر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را نیز به حساب بازیکنان، مربیان، کادرپزشکی و تدارکاتی و همین طور سرپرست و مدیر رسانه‌ای تیم واریز کرد تا مجموعه تیمی پرسپولیس با شارژ مالی مناسب و با بهترین وضعیت روحی - روانی مقابل پیکان به میدان بروند.

 

شکست لورکوزن مقابل کلن

هفته سی و یکم رقابت‌های بوندس لیگا بامداد شنبه برگزار شد و تیم‌های بایرلورکوزن و کلن به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه 2-1 به سود کلن خاتمه پیدا کرد. در این مسابقه سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش لورکوزن از دقیقه 81 در ترکیب تیمش قرار گرفت، اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود. با این نتیجه امیدهای شاگردان آلونسو برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به حداقل رسید. همچنین روند ۱۴ بازی بدون باخت بایرلوکوزن در این بازی پربرخورد و جنجالی از بین رفت.

 

صعود یاران طیبی به فینال اروپا

در مرحله نیمه‌نهایی فوتسال لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بنفیکای پرتغال و پالمای اسپانیا که حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی ایران و مسلم اولاد قباد، دیگر ملی‌پوش کشورمان در آن حضور دارد به مصاف هم رفتند که در پایان تیم پالما توانست 4 3- بنفیکا را شکست دهد و راهی فینال این مسابقات شود. حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی کشورمان ۲ گل برای تیمش به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. طیبی در این بازی دچار مصدومیت شد و لحظاتی که روی نیمکت تیمش نشسته بود از شدت مصدومیت گریه می‌کرد. در دیگر بازی از این مرحله تیم اسپورتینگ لیسبون به مصاف اندرلخت بلژیک رفت و توانست 7-1 این تیم را شکست دهد و به فینال این مسابقات صعود و رقیب پالما در این مرحله شود.

جستجو
آرشیو تاریخی