صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هشت - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

 سیدمحمدجواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر با انتقاد از وضعیت نابسامان بنای تاریخی تئاتر شهر گفت: شاهدیم کنار این بنای ۵۰ ساله اتفاقات مختلفی می‌افتد آتش روشن کرده و سازه‌های جدیدتری را به محدوده آن اضافه می‌کنند.
 علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این سازمان احراز شهادت محیط‌بان استان خراسان شمالی، زنده‌یاد سعید پرهام که در سال ۱۳۸۹ در مأموریت سازمانی و در درگیری با شکارچیان متخلف به درجه رفیع شهادت نایل شد، به تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.
  مراد دلالت؛ پژوهشگر ژئوپلیتیک گفت: متأسفانه به این دلیل که بحث آب در کشور ما به یک محوریت اصلی تبدیل نشده، حقابه ما از هیرمند ضایع شد و با ادامه سدسازی‌های ترکیه روی ارس دشت مغان تا سال ۱۴۱۰ خشک خواهد شد.
 رحمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، از افزایش قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرهای پرتقاضا تا ۱۰۰ درصد خبر داد.
 اسماعیل موحدی، کارشناس حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تاکنون ملخ مراکشی در این استان مشاهده نشده است اما گزارش‌هایی از هجوم ملخ‌های بومی با پراکنش کم در برخی مناطق داشتیم.
 مریم محمدی، رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اجرای طرح پاکسازی سواحل این جزیره گفت: بیش از ۲۰۰ فعال محیط زیست و دوستدار طبیعت در این طرح شرکت کردند.
 نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخستین دوره المپیک ورزشی محیط‌بانان به ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران طراحی شده و در شهریورماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
 محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس پیشنهاد داد که تعدادی از خانه‌های میراثی و تاریخی پیرامون حرم مطهر شاهچراغ(ع) با تأمین اعتبار برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری شود تا در اختیار هنرمندان قرار گیرد.
علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از چند مدیریتی بودن اداره مسجد جامع اصفهان به‌عنوان مشکل اصلی وضعیت کنونی این میراث جهانی یاد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی