صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

تاگس اشپیگل
آلمان

اخیراً به یکی از مدارس آلمان حمله شد و طی آن دو دختر بشدت مجروح شدند. این حمله باعث شده است، والدین دانش‌آموزان نگران وضعیت کودکان خود در مدرسه شوند. این در حالی است که به‌سختی می‌توان به این والدین اطمینان داد که دیگر حمله‌ای به مدارس نخواهد شد، زیرا به طور معمول مدارس آلمان دارای فضاهای باز هستند و همین امنیت آنها را به خطر می‌اندازد.

 

لیبراسیون
فرانسه

جامعه فرانسه در معرض تهدید جدی نئونازیست‌های مدرن است. نماد این نئونازی‌ها در شب 14 دسامبر یعنی شب بازی نیمه‌نهایی جام جهانی که فرانسه و مراکش با یکدیگر مسابقه می‌دادند، قابل مشاهده بود. در این شب یک گروه 49 نفره که بوسیله تلگرام با یکدیگر ارتباط گرفته بودند، در یکی از میادین پاریس جمع شدند و سپس با توجه به اینکه بسیاری از آنها فنون رزمی می‌دانستند، به حامیان تیم مراکش حمله کردند.

 

 

کاتیمرینی
یونان

در انتخابات از رأی‌دهندگان پرسیده می‌شود، آیا می‌خواهید سیاستمداری از طیفی دیگر بیاید و تحولی ایجاد کند؟ با این حال همه اینها نشان‌دهنده وضعیت واقعی جامعه نیست و پیشداوری‌های انسان‌ها در رأی‌گیری‌ها بسیار نقش دارد. یونان نیز همین طور است، هرچند اغلب مردم ناراضی هستند، اما واقعیت این است که وضعیت اقتصادی این کشور از 4 سال قبل بهتر شده است.

 

 

الرایه
قطر

امیر قطر روز گذشته پیش از سفر به لندن برای شرکت در مراسم تاجگذاری شاه جدید این کشور، با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات دیدار کرد. دو طرف بعد از سال ها سردی روابط  بر روابط برادرانه دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن تاکید کردند و خواهان روابطی شدند که در جهت منافع دوجانبه باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی