صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حمله رژیم صهیونیستی به مبارزان فلسطینی با لباس زنانه

در عملیاتی که بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای ارتش، اطلاعات و یگان‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در آن شرکت داشتند، این نیروها با لباس‌های زنانه به شهر نابلس یورش بردند. در این حمله 4 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.
به گزارش ایسنا به نقل از منابع خبری فلسطینی، نیروهای اشغالگر صهیونیست روز پنجشنبه در منطقه الیاسمین منزل خانواده شهید محمد العزیزی را محاصره کرده و در این عملیات از موشک‌های دوش‌پرتاب هدایت شونده استفاده کردند. در پی این حمله به گفته برخی منابع محلی، نیروهای مقاومت وارد عمل شده و به سمت نیروهای رژیم صهیونیستی تیر‌اندازی کردند. این منابع تأکید کردند، شماری از نیروهای صهیونیستی در این حمله برای در امان ماندن از واکنش‌های نیروهای مقاومت لباس زنانه پوشیده بودند.
در پایان این حمله که به گزارش شبکه خبری ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی حدود دو ساعت به طول انجامید، 4 نفر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند. بنا بر این گزارش، نیروهای رژیم صهیونیستی در خلال حمله مزبور از بمب نیز استفاده کردند. این حمله پس از گزارش چند روز پیش شین‌بت انجام شد. در این گزارش ادعا شده بود مبارزان فلسطینی در این منزل پناه گرفته‌اند. این شبکه خبری همچنین درباره اینکه چرا نیروهای امنیتی لباس زنانه پوشیده بودند، مدعی شد، این اقدام تاکتیکی بوده و با همین پوشش بوده است که توانسته‌اند به سمت آپارتمان بمب و نارنجک پرتاب کنند. طبق این گزارش، یکی از فلسطینی‌ها که از محل متواری شده بود در اثر آتش گلوله نیروهایی که به خانه هجوم برده بودند، به شهادت رسید، در حالی‌که سایرین که در آنجا حضور داشتند، همان‌جا شهید شدند.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شهادت این سه فلسطینی، گفت: «هرکس به ما حمله کند بهای آن را خواهد پرداخت.» او مدعی شد: «یک هفته یا یک ماه طول بکشد، مطمئن باشید که ما با شما تسویه‌حساب خواهیم کرد.»
گروه‌های فلسطینی نیز به این حمله واکنش نشان دادند. محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین جامعه جهانی را به یکپارچه‌سازی استانداردها و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی به‌خاطر جنایات هولناک و تجاوزات مستمر آن علیه مردم فلسطین فراخواند. گردان‌های سرایا القدس نیز در این زمینه تأکید کرد، خون پاک آنها محرکی برای این درگیری‌ها و ضربه زدن به دشمن و شهرک‌نشینان آن در دفاع از مردم فلسطین خواهد بود. طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی و عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس هم بیانیه‌هایی در این خصوص منتشر کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی